2013. március 31., vasárnap

A tökéletes bagett

Legalábbis a NEKÜNK tökéletes bagett receptje:

most látom, hogy pont a legrondábbakat fényképeztem le :-))

Először is, ott kezdeném, hogy szerettem volna egy bagett sütőlapot venni, még tavaly, de valahogy a magyar weboldalakon sehol nem volt raktáron. Pedig még a kissé húzós árát, és postaköltséget is bevállaltam volna, de hát nem lehetett.

Még mielőtt teljesen elkeseredtem volna, kaptam ilyet, egyenesen Németországból. (azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy jóval olcsóbban, mint az itthon forgalmazottak, igaz, nem ugyanaz a márka, de a célnak teljesen megfelel.)

Szóval, elkezdtem bagetteket gyártani. Az alábbi recept szerint:

50 dkg liszt (Nagyi lisztje)
2 dkg friss élesztő
100 ml tej
kb. 110 ml víz
egy fél pohárka joghurt
8 dkg margarin (Rama, vénusz)
2 kávéskanál só
1 evőkanál cukor  (ez a két utóbbi a kenyérsütőgéphez kapott mércekanállal mérve)

A hozzávalókat beleraktam a kenyérsütőgépbe, dagasztásra állítottam, és hagytam, hogy a gép dolgozzon. Közben figyeltem, és ha kell, adtam hozzá némi lisztet, vagy folyadékot) Szép, sima tésztát kell, hogy kapjak. Amint megkelt, kiszedtem, 4 felé vágtam, és bagetté formáztam. (nekem 2x2 vályús a sütőlemezem) Még hagytam kelni, kb. 15 percig, majd beraktam a sütőbe (200 C) 20 percre. A sütő aljába tettem egy vízzel telt fazekat.

Másik variáció:

40 dkg finomliszt, és 10 dkg graham liszt. Kicsit több kelesztési idő kell hozzá, de a többi ugyanaz.

Ebből is finom, puha graham-bagett sült.

Nem tudjuk megunni :-))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése