2018. május 6., vasárnap

Lehajtható asztalka az erkélyre

Lehet, hogy ezt inkább a kreatív blogba kellene felraknom, de az már inkább a varrásról szól, tehát az asztalka marad itt.


Még tavaly jött az ötlet, hogy valamilyen helytakarékos, lehajtható asztalkát kellene szerelni az erkélyre, hogy tudjunk ott reggelizni, kávézni, vagy csak kiülni egy pohár borral, meleg nyári estéken, és ne az ablakpárkányra kelljen pakolni. Állandó asztal nem jöhetett szóba, mert ahhoz kevés a hely, és azt télen is pakolni kell valahová, ahhoz meg kicsi a lakás is. Pont elég a két szék, ami összecsukható (és amit az OBI-ban vettem még tavaly.)

Még tavaly vásároltam az asztalosboltban 2 db lehajtható konzolt (lehajtható fali konzol néven árulják, én a 300 mm-eset vettem, úgy kb. 1200 Ft volt darabja, ha jól emlékszem)
Az idén pedig vásároltam az OBI-ban egy 80x40 cm-es natúr fenyő polclapot, ami 1500 Ft volt.


Vettem hozzá OBI saját márkás falazúrt is. Hogy pontosan melyiket, azt azért nem mutatom meg, mert igazából kültéri lazúrt kellett volna vennem, de én beltérit vetem, erdeifenyő színben, mégpedig azért, mert pont kifogtam egy nyomi dobozt, amit féláron adtak. (eredei ára 2000 Ft/0,75 l) Úgy gondoltam, hogy mivel tető alatt lesz az asztal, és közvetlenül eső nem éri, talán elég lesz a beltéri lazúr is rá. Egyébként meg az a fontos, hogy ha enni is akarunk az asztalon, akkor ne oldószeres, hanem vizes bázisú lazúrt használjunk! Kell még egy ecset, az volt itthon.

Először is bemértem az asztallap magasságát. Mi 77 cm magasra tettük. Majd felfúrtuk a konzolt. Ehhez ki kellett kölcsönözni egy normális Hilti fúrót, meg hilti fúrószárat, mert panelben mással lyukat fúrni csak kínlódás. Ezzel viszont könnyedén ment. Először felszereltük az egyik konzolt, rátettem az asztallapot, bemértük vízszintesre, és úgy jelültem ki a másik konzol lyukhelyeit. (mérésben nem bízom, mert nálunk a panelben sincs minden derékszögben)



Ezután az asztallapot lekentük a lazúrral, két rétegben nagyfiam segített. Ilyen lett az erdeifenyő szín (Kiefer) Ez az OBI beltéri lazúr nem csepeg, könnyű felkenni, és hamar szárad. Nem büdös. Szeretem az OBI saját márkás termékeit. Bár erre a polcra elég lett volna egy ettől kisebb kiszerelésű is, de az drágább lett volna, így spóroltam egy kicsikét, a maradék lazúr meg hátha kell még valamire. Úgy kb a negyede fogyott el. A két réteg felkenése között kicsikét finoman megcsiszoltam, a végső száradás után szintén. Szép sima, letörölhető felületet kapott.




Száradás után felcsavaroztuk az asztallapot a helyére, és és ezzel készen is van az asztalunk, lehet használni.



A falon a lyukakat ne nézze senki, tavaly még magasabbra akartam rakni, és tavaly ki is fúrtuk a lyukakat, és amikor most odatettem az asztallapot a falhoz, rájöttem, hogy nem lesz jó. Ráadásul rosszul raktam a falhoz a konzolt, tehát mindenképpen újra kellett fúrni. A lyukakat meg majd begipszelem, annyira nem zavaróak elférnek ott :-)

És ha már az erkélyről van szó, megmutatom a virágokat is:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése