2014. május 3., szombat

Beszólások -2

Én úgy gondolom magamról, hogy a lehetőségekhez képest teljesen normálisan kerékpározok. Értem ez alatt, hogy nem hajtok, mint az őrült, nem megyek át a piroson, nem csengetem le a járdán a gyalogosokat, sőt, lassítok, ha közelükbe érek, megköszönöm, ha félreállnak, és elengednek, kisgyerekekre vigyázok, inkább megállok, ha elém jönnek, nem oktatok ki senkit, ha a kerékpárúton gyalogol, zebrán a legtöbb esetben leszállok, és tolom a bringát. Sőt, a fiamat is erre tanítom.

És mégis beszólogatnak az emberek. És megmondom őszintén, rosszul esik.

Mai eset, hogy kerékpárúton közlekedtem, odaértem a zebrához, ahová éppen egy autó kanyarodott. Én fékeztem, lassítottam, hogy vagy elengedem az autót, vagy (mivel gyalogátkelőhely) leszállok, és áttolom. De az autó megállt a zebra előtt, hogy elsőbbséget adjon. A vezetője intett nekem, hogy menjek nyugodtan. Mivel rajtam kívül senki nem akart átkelni, és más autó sem volt a közelben , úgy gondoltam, áttekerek, hiszen az autó vezetője észrevett, elengedett, de legfőképpen azért hajtottam át, mert így gyorsabban átérek én is, és így az autósnak sem kell sokáig várakoznia rám.
Hát, úgy látszik, rosszul gondoltam, mert kb. a zebra közepén jártam, amikor az autó vezetője kiszólt a lehúzott ablakon, kioktatott, hogy a zebrán a bicikliről le kell szállni.

Nem szóltam vissza, de felment bennem a pumpa, és kedvem lett volna megkérdezni tőle, hogy ez a beszólás most mire volt jó? Hogy tényleg jobb lett volna az, ha ő még kb. egy perccel tovább ácsorog, járó motorral, és megvárja, míg én ott előtte átsétálok?
Tényleg nem jobb így, hogy mindketten gyorsabban haladunk tovább, nem zavarva, nem veszélyeztetve senkit, mivel rajtunk kívül senki nem járt arra????

Most őszintén, ez a beszólás mire volt jó? Vagy ha látta, hogy lassítok, és ő nem siet, akkor miért nem várt nyugodtan, míg leszállok a bringáról, akkor minek integet, hogy menjek????

Különben is, miféle új divat ez a beszólogatás????

És egyáltalán, miért kell nekem elviselni, hogy különféle vadidegen emberek bunkó módra kioktassanak?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése