2014. április 27., vasárnap

Beszólások

Ma biciklizés közben beszólt nekem egy nyanya. Na, jó, szépen mondom, egy nyugdíjas nénike.
Gondolom, szegényt jó sokszor leugathatták már, amikor a kerékpárúton kóválygott, és most úgy gondolta, hogy jól elégtételt vesz. Rajtam.

Történt ugyanis, hogy egy gyalog és kerékpárút festett sávval elválasztott szakaszán közlekedtünk. Előttünk nem sokkal állt egy anyuka, a hisztiző gyerekével. Jó, nem éppen a legjobb helyen álltak meg, elfoglalva a teljes kerékpársávot, de hát nem bántom őket ezért, végül is simán ki lehetett kerülni őket. Igaz, ehhez rá kellett hajtani a gyalogos sávra. Mivel 1-2 gyalogos jött arra éppen, ők is a járda tőlem távolabbi oldalán közlekedtek, én úgy ítéltem meg, hogy elég széles az út, elférünk bőven, és nem zavarom őket, ha kicsit ráhajtok a sávjukra. Kikerültem a kerékpárúton állókat, majd, visszatértem volna a sávomba, de mielőtt ezt megtettem volna, beszólt nekem a fent említett nénike, kioktatólag, hogy nem ez a kerékpárút! (ja, mert én hülye vagyok, és nem tudom...)

Visszaszóltam neki, hogy úgy gondolta, üssem el az úton tartózkodókat, de nem hiszem, hogy ez eljutott volna az agyáig.

De most komolyan: kedvem lett volna megkérdezni tőle, hogy ő vajon mit csinált volna a helyemben?
Mert ugye 3 lehetőségem volt:

1. Megállok, megvárom, míg befejezi a kisgyerek a hisztit, és anyuka a gyereknevelést, félreállnak, és én haladhatok tovább. (Na de ki szeret gyerekhisztit hallgatni? Egyáltalán kit érdekel? Még ha együtt is érzek az anyukával, sem beleszólni, sem végighallgatni nem fogom.)

2. Elütöm őket. Minek álltak az út közepén? (Na, ez az, ami meg sem fordult a fejemben, de attól ez is egy lehetőség, nem?)

3. Kikerülöm őket, és ehhez ráhajtok egy kicsit a gyalogos sávra, ahol kioktatást kapok.

Na?
Egyik lehetőség sem jó.

Te melyiket választanád?

Feltételezem, hogy a 3-ikat.

És ez alapján úgy hiszem, hogy az unatkozó nyugdíjas nénikének teljesen felesleges volt kinyitni a száját.

Ja, és még egy kérdés: Mit csináljak akkor, ha apuka nem a játszótérre viszi biciklizni a kicsi fiát, hanem a kerékpárúton tekernek, egymás mellett és ezzel elfoglalják a teljes sávot? (mert hát miért ne bicikliznének, megtehetik, nincs is ezzel semmi baj) De én most tényleg cammogjak kb. 5 km/óra sebességgel utánuk, mert ha kikerülöm őket, akkor rá kell hajtanom a "szent" gyalogsávra???? És beszólnak?

Nénike kicsit el van tévedve szerintem, jobban tenné, ha a saját dolgaival foglalkozna, és nem oktatna ki vadidegen embereket a semmiért, mert lehet, egyszer leordítja valaki a fejét, hogy foglalkozzon azzal, amivel egyidős.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése