2016. március 13., vasárnap

Sajtos tallér- frissítve

Frissítve a 2013.03.12-es bejegyzés

Nemrég sütöttem sajtos tallért. Ez az a rágcsálnivaló, amiből az idegen sütésűt sosem szerettem igazán. Csak a miénket. Amit másnál kóstoltam, az általában olyan száraz volt, és jól megsütött, ráadásul a sajtot is mintha kispórolták volna belőle. A miénk meg olyan puhább, sajtosabb. Ha vittem oviba, iskolába, mindig hamar elfogyott. Itthon ugyanúgy. Süthetnék gyakrabban is ilyet, de egy kicsit kell vele vackolni. Volt, hogy befogtam a gyerkőcöket is, de kb. a felénél megunták a golyózást. Merthogy ott kicsike golyókat kell készíteni.
Ilyeneket:

 Meg kell hozzá egy gép is, amivel kilapítjuk/sütjük.

Néha egy kicsit felragadnak, de az nem baj.


 És ilyen finom ropogtatnivaló lesz belőle:


Mindez a nagymamám régi receptje szerint sütve:

Hozzávalók:
-50 dkg liszt
-18 dkg vaj
-18 dkg sajt
-1 tojás
-bróza/sütőpor (1 csomag 15 g) /Megjegyzés: a bróza az a szódabikarbóna, ez volt az eredeti receptben, amit később sütőporra cseréltünk, ezért van így írva./
-köménymag (természetesen egész, de én őrölt köményt is szoktam bele szórni)
-tejföl (annyi, hogy szépen összeálljon a tészta. Tapasztalatom szerint egy kis doboz fele kb.)
-só (ezt elég nehéz eltalálni, régen azt írtam a recepthez megjegyzésnek, hogy 1 kiskanál /púpos/ + pici)


A lisztben a vajat elmorzsoljuk, így könnyebb elkeverni, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is. A sajtot nyilvánvalóan lereszelve. Érdekes ez az eredeti 18 dkg, de 15 vagy 20 dkg-mal is ugyanúgy jó lesz.
Jó kis rugalmas tésztát kapjunk, amiből könnyen golyókat formázhatunk, és ezzel el is kezdődik a türelemjáték, amivel ez a keksz készítése jár.
Én kényelmesen leülök a konyhaasztalhoz, és tv-t nézek közben :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése