2019. december 17., kedd

Boka helyzetjelentés - (már nem is tudom, hányadik :-) 11.

Rég írtam erről. Most már ki merem mondani, hogy úgy-ahogy rendeződött a helyzet. Bár érzésem szerint tökéletes az sosem lesz.

1. javulás: Valamikor tavasszal voltam egy koncerten, mégpedig a kiemelten kedvenc együttesemén. A koncert fergeteges volt, viszont végig állni kellett. Semmi ülési lehetőség nem volt. A közepe felé elkezdett veszettül fájni a talpam. Feszült, görcsölt... azt hittem, szétszakad. De nem tudtam leülni. Próbáltam tehermentesíteni, de csak erősödött a fájdalom. Még a zene sem tudta elterelni a figyelmemet, alig vártam, hogy vége legyen.
És amikor vége lett, mentem az autóhoz, elkezdett enyhülni a fájdalom. Mire az autóhoz értem, el is múlt. Annyira elmúlt, hogy a haza érve még sétáltam egyet, mert annyira jól esett. Fájdalom semmi.
-Fogalmam sincs, hogy most ez mi volt. Le volt tapadva az ín? Nem tudom...

2. javulás: Berlinben voltunk, és egy nagyváros elég sok gyaloglással jár, még akkor is, ha tömegközlekedünk. Estére mindig fájt a bokám, persze nem annyira erősen, de éppen annyira, hogy zavarjon. Minden este bekentem a "csodakenőcsömmel"* Reggelre mindig helyre jött. Utolsó nap végigsétáltuk az East Side Gallery-t. Közben végig fájt a bokám. Estére azt vettem észre, hogy nem fáj.

3 javulás: Rómában hasonló volt a helyzet, de már egészen enyhe fájdalommal. Már nem is kentem minden este, mert nem volt szükség rá.

Jelenlegi helyzet: még előfordul, hogy feszül és görcsöl a talpam az ívnél, és még érzem ott azt a keményebb nyomásra fájó csomót, hol jobban, hol kevésbé. A bokám alatti részen is ki tudom tapintani a régi fájó pontot, és a kis gubókat is érzem néha. De mozgatásra már nem fáj. Már majdnem egyformán mozog a két bokám, ha visszafeszítem a lábfejemet, alig észrevehető különbség van csak.
És minden reggel azzal indul, hogy felülök törökülésbe, egymásnak fordítom a két talpamat. (Még mindig van egy kis eltérés, de már nagyon minimális.) És végigmaszírozom a talpívemet. Csak utána állok fel. És napközben is megtornáztatom, ha eszembe jut.

Most már merek gyalogolni, és tudok futni is. Sőt, korcsolyázni is voltunk, különösebb baj nélkül.

Eddig nem mertem leírni, de kb. nyár vége óta viszonylag rendben vagyok.
Nagyon remélem, hogy ez így is marad!

*csodakenőcs: amit az ortopéd orvos felírt, egy Fastum géles gyulladáscsökkentő, és amit a körzeti orvos felírt, egy hűsítő gyulladáscsökkentő gyógyszertári készítmény keveréke.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése