2019. december 16., hétfő

Fürdőszoba penészedés

Egyszercsak elezdett penészedni a fürdőszobánkban a plafon. Évekig nem volt semmi ilyen problémánk, de egy ideje sajnos kűzdünk vele. Én nem tudom, hogy a panelhézag szigetelés miatt, vagy felülről nedvességet kapunk mert a szomszédnak régi már a fürdőszobája, vagy a szellőző nem működik rendesen... vagy mindezek variációja... fogalmam sincs. De mindegy is,  mert ezzel kezdeni kell valamit, így nemmaradhat.



Első lépésként jól befújtam Szavo-val.


Persze, volt némi hypo-szag, meg néhol le is csepegett a plafonról, ezért ki kellett pakolni a törölközőket, és egyéb textíliákat a helyiségből.
Meg persze várni kellett legalább 1 napot, míg megszáradt. És én kétszer is lefújtam.
Ezután jöhetett a festés.

Mert a Szavo ugyan halványított a ronda fekete foltokon, de teljesen nem tüntette el, ezért döntöttem a festés mellett. Végük is, nem nagy ügy :-)

Először is vettem egy kis kiszerelésű konyha- és fürdőszoba festéket. Jó lett volna a sima diszperzit is, de vizes helyiségekben mégiscsak kényelmesebb a páraálló falfesték, még akkor is, ha kissé drágább, mint a sima.


Ezek kívül szükség volt még festő eszközökre is:

(Beszerzési hely: OBI)

Vásárláskor arra kell figyelni, hogy a henger beleférjen a festéktartóba :-) És még arra is, hogy a sűrű festékekhez nem jó a legolcsóbb, hosszú szőrű henger, hanem rövid szőrűt kell venni. Az ecset az olyan legyen, amivel a sarkokhoz könnyen hozzáférhetünk.
Ezen kívül használtam még egy teleszkópos nyelet, ami lemaradt a képről, ezzel a létrázás nélkül, kényelmesen le tudtam hengerezni a plafont.

Hamar megvolt.
Ja, még annyi, hogy a festékbe is kevertem némi szavo-t, és így lett egy penészgátló falfestékem :-)
Szépen, két rétegben felvittem a festéket, hamar megszáradt, nem csepegett, könnyű volt vele dolgozni. Az ecsettel a sarkokban, és a csempe felett kentem végig. Ehhez már be kellett hozni a háztartási létrát. Ha a festék véletlenül a csempére kenődött, akkor egy vizes ronggyal letöröltem.
És a végeredmény ilyen szép lett:


Pakolással, ecset-hengermosással, gyors takarítással kb. 3 óra volt az egész.
Csak el kell kezdeni. :-)

És még festék is maradt :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése