2022. január 19., szerda

D4850 - Bőr bizonytalan és ismeretlen viselkedésű daganata - 13.

A poszt címe most már inkább ez lehetne:
C4430 - Az arc egyéb és k.m.n része bőrének rosszindulatú daganata

De inkább hagyom az előzőt. Az jobban tetszik...

Január elején felkerestem egy plasztikai sebészt. Hogy ha újra vágni kell, akkor mit hol hogyan, miből, mekkorát, lehet-e... stb. Meg hát a másik folt is ott van, ami nagyobb... Meg ne legye már torz a fejem, ha nem muszáj... 

Nézte a másik elváltozást, a nagyobbat, és azt mondta, hogy neki gyanús, és nem biztos, hogy ezt mindenképpen ki kell vágni. Azt mondta, kérjek egy másik szakvéleményt is, egy bőrgyógyásztól. 

(tehát, most ott tartok, hogy 4 orvos látta ezt az  elváltozást, a nagyobbat, ami nem volt fekélyes, és 2:2 arányban van a véleményük, miszerint basalioma ez vagy sem.)

Tehát, megjelentem az 5-ik orvosnál, akitől azt várom, hogy döntse el ezt a meccset, ami jelen pillanatban 2:2-re áll.

Hát, ez nem volt annyira könnyű eset. Kaptam egy krémet, amivel kentem 1 hétig. Szépen elhalványult, és nem is hámlott, simább lett. persze, eltűnni nem fog, ezzel tisztában vagyok. Csak mégis, volt egy kis remény, hogy ha krémre javul, akkor talán másképp is kezelhető.

De sajnos, nem. Ott maradtak a jelek, amik a basaliomára utalnak. Úgyhogy, sajnos, mégis vágni kell. Ez nem olyan jellegű, mint a másik, ez úgynevezett felületes basalioma. Habár, most elgondolkodtam, hogy ha ez krémmel így szépen szinten tartható, akkor engedjem-e, hogy szétvágják az arcomat? Vagy keressek fel egy újabb helyet, ahol megpróbálják más módszerekkel kezelni? Olvastam róla, hogy ezt a fajta basaliomát lehet kezelni, azt nem tudom, milyen sikerrel. Jó, tisztában vagyok vele, hogy a kivágás a biztos, de ha belegondolok, hogy mi van, ha ezt sem sikerül teljesen eltávolítani, és majd ezt is újra kell műteni... és ez elég nagy felületet érint, ha a biztonsági zónát is beleszámítjuk... és mindez az arcomot... hát... ki az, aki nem próbálna ki mindent, és nem húzná-halasztaná a kivágást????

Viszont, a másik sebem, a kiújulás az kicsit visszább húzódott, de határozottan ott van. Körülötte már szépen begyógyult minden. Még a ferde orrom is jobb lett egy kicsit, látszik azért, de annyira nem feltűnő. 

Úgyhogy most itt a nagy kérdés: hogyan tovább???

(A seb szépen gyógyulásáért annyit tettem, hogy iszoma  kollagént, és kenem a Dermatix-el.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése