2024. február 10., szombat

Xiaomi Mi TV Stick - vélemény és tapasztalat

Először is: ilyen sz.rt (vackot) ne vegyetek!!! 

Én vettem. Mert jónak tűnt. Sőt, jó is volt, még az elején.

Decemberben vettem meg a Sticket.

Van egy TV-nk, jó pár éves Samsung, ami LED-es is, meg lapos is, de amikor vettük, még nem voltak okosok a TV-k. Úgyhogy a miénk még butuska :-) Amúgy minden rendben vele, (a tv-vel) csak éppen jó lenne rajta nézni a Netflixet, Youtube-t néha. 

Na, ezért tartottam jó ötletvenni egy TV okosítót. Az Aldiban hirdették, 14000 Ft-ért, hát persze, hogy úgy elkapkodták, hogy mire mentem, már egy db se maradt. Úgyhogy bementem a Media Marktba, és megvettem ott. 18000 Ft-ért. Úgy gondoltam, ennyit megér.

A TV stick egy olyan kis okos eszköz, amit ha csatlakoztatunk a TV-hez, akkor a TV rákapcsolódik az internetre, és a TV-n tudjuk nézni azokat a videókat, amit eddig csak számítógépen vagy telefonon tudtunk nézni. Szóval, az elképzelés jó, vagyis jó ötletnek tűnt megvenni.

Hazavittük, beüzemeltük. Jó volt. Egy kicsit lassú volt, lassan töltött be, de működött. A filmek is mentek rajta, gond nélkül. Csak egyetlen egyszer fordult elő, hogy a Netflixen megállt egy film a közepénél...., de kicsit vártunk, és elindult.

1 hónapig működött hibátlanul.  Januárban kezdte, és utána sajnos egyre többször előfordult, hogy nem érzékelte a távirányítóját. Másképp meg nem lehetett kapcsolgatni. Ilyenkor kihúztuk, majd vissza, és akkor újra működött. Ha összekötöttem a telefon alkalmazással, onnan is ment egy darabig, majd azt is ledobta, mármint a video ment, de irányítani, leállítani nem tudtam a telefonról. Mindegy, ezek kis kellemetlenségek voltak, ettől még tudtuk volna használni.

De hamarosan eljött az az idő, amikor már egyszerűen nem kapcsolódott rá a wifire. Akármit csináltunk, semmi. Nem érzékelt semmit. Kész, vége, ennyi volt.

Mivel 3 hónappal azelőtt vettük, előkotortam a számláját, és visszavittem a nagy elektronikai üzletbe. Ott elvették javításra. Hát, persze. Vártunk 2 hetet, amíg náluk volt, addig persze nyilván nem használtuk. 2 hét múlva hívtak, hogy kész, mehetek érte. Mentem. Azt mondták, hogy ennek nincs semmi baja. Mondom, szerintem meg van. Szerintük nincs. Akkor miért csinálja ezeket a fekete nem csatlakozós képeket a TV-n? Mutattam a fotókat. Az őket nem érdekli. Szerintük a készülék jó. Mondam, hogy akkor dugjuk rá egy TV-re, és nézzük meg, milyen hibát produkál, de azt mondák, azt nem lehet, mert a szerviz azt írta a papírra, hogy nincs baja, tetszik-nem tetszik, el kell hogy fogadjam.

Hazahoztam, rádugtam a TV-re, ugyanazt a hibát produkálta, nem csatlakozott. Rádugtam egy másik TV-re, de ott is ugyanezt a reakciót láttuk. De a nagy elektronikai bolt szerint, ennek a készüléknek semmi baja. Hát, szerintem meg meg se nézték. Lehet, belerokkantak volna, abba a 18 ezer Ft-ba, ha vissza kellett volna fizetniük. Vagy ha adtak volna egy másik okosítót helyette. Egyszerűbb hülyére venni a vásárlót, aki semmit nem tud csinálni, csak lenyeli a veszteséget.

Az még megfordult a fejemben, hogy ha az Aldiban vásárolok, és ugyanez a helyzet állt volna fel, akkor valószínüleg nem problémáztak volna rajta, hanem kicserélik, vagy visszaadják a pénzt. De hát az egy merőben másik üzletpolitika, amit ők folytatnak. A MM-nél mintha meg lenne tiltva, hogy bármit is visszavegyenek, vagy cseréljenek, ami meghibásodott, a szerviz pedig nekik dolgozik, azzal, hogy ráírják, ráfogják, hogy jó.

Szóva, ilyet ne vegyetek. Vagy legalábbis ott ne, ahol én vettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése