2008. október 5., vasárnap

Vásárlás

Elegem lett a régi porszívómból, elromlott a teljesítményszabályzója, és már egy jó ideje csak félgőzzel üzemelt. de amikor egy szöszmöszön már ötödször mentem át, és még mindig nem volt hajlandó felszippantani, akkor elegem lett, és úgy döntöttem, új porszívót akarok.
Na, nem ám ilyen hiper-szuper, ma divatos, porzsák nélkülit, hanem sima, hagyományosat, lényeg, hogy szívóereje legyen.
Ez az újfajta gyönyörűség, (vagy mondhatnám drágaság(?) ) biztosan, hogy jó, meg egyszerű, a következő porszívóm lehet, már olyan lesz, de mielőtt olyat veszek, szeretném látni, hogy néz ki az átlátszó tartálya az első porszívózás után. Meg amikor kiborítom, akkor szépen kijön a cucc, bele a szemetesbe, vagy beterít porfelhővel, mint a régi szép időkben, amikor még a kuka felett poroltam a textil porzsákot. Szóval, én nem akarok visszafelé fejlődni, így, mielőtt ilyet veszek, pozitív választ kell, hogy kapjak a fenti kérdésekre. Addig is marad a hagyományos, a régi, jól bevált papír porzsákkal, mert az legalább egyszerű, és nem poroz.
Előre bocsátom, hogy a konkurenciaharcban a Média Markt volt a nyerő.
Itt néztem meg először. Hatalmas választék, árak rendesen kiírva, a teljesítményeket össze lehetett hasonlítani, tartozékok fel voltak tüntetve, sőt, ha akartam volna, különféle padlókon ki tudtam volna próbálni a gépet. Egy eladó is odajött, mikor látta, hogy nézegetjük az árut. Mikor elmondtam, hogy melyek közül választanék, akkor ő elmondta, hogy mi a különbség közöttük, előnyöket, hátrányokat egyaránt. Sikerült kiválasztanom, a szerintem legjobb vételt, de nem is én lennék, ha egyből vittük volna a pénztárhoz. A saját magam megnyugtatására, körül kellett néznem a konkurenciánál is.
1. bolt: Itt csak "félig" voltak kirakva a porszívók, vagyis a gégecső, és a szívófej nélkül. (Pedig egy porszívónál szerintem fontos, hogy milyen a fej, hány kefesor van, van-e rajta padló-szőnyeg váltás, és mégis, mennyire széles, a cső fém, vagy műanyag, és hasonló apróságok.) Itt csak az árak voltak kiírva, adatok semmi. A teljesítményt is csak onnan tudtuk, hogy rá volt írva a porszívóra. (ha rá volt) Szóval, semmi összehasonlítási alap, se egy eladó. Így vásárlás sem volt.
2. bolt: Itt elég kicsi volt a választék, bár ki volt pakolva a teljes gép, de semmi teljesítmény adat nem volt feltüntetve, és sehol egy eladó, akitől kérdezni lehetett volna. Pedig árban hasonló volt, mint a Média, de hiába. Egyszerűen nem éreztem semmi okot, hogy náluk hagyjam a pénzemet.
3. bolt: Itt megint tudtam volna választani, és ismét ugyanabba a problémába ütköztem, mint az előzőeknél. Az árán kívűl itt legalább fel volt tüntetve a teljesítmény, de ezen kívűl semmi. Ráadásul, az eladó, akitől kérdezni lehetett volna, miután látta, hogy elég sokáig nézelődök, nem jelezte a hajlandóságot, hogy foglalkozna velem, inkább elhúzta a csíkot. Így hát én is elhúztam, kifele.
Miután meggyőződtem arról, hogy más üzletekben is hasonló árak vannak, de sokkal rosszabb az egyéb hozzáállás, így tehát nem volt kérdéses, hogy hol vásároljak. Újra a Médiában, és újra az elsőként kiválasztott porszívó előtt állva, ismét megtalált egy eladó, és megkérdezte, hogy segítsen-e. Igazából már mindent tudtam, amit tudni szerettem volna, így csak megerősítettem az elhatározásomat, hogy most, szívesen csinálok nekik bevételt, mert eladásból 100 %-ra vizsgáztak.
Ja, és a porszívó szuper. Kicsit hangosabb, mint a régi, de olyan ereje van, hogy öröm vele végigporszívózni a lakást.
A kereskedőknek pedig annyit tanulságul, hogy egy vásárlónak nem kell sok. Vagy adjanak annyi információt, hogy önállóan is tudjon dönteni, vagy legyen ott valaki, akitől kérdezni lehet, és ért is hozzá. De ha a kettő együtt van, az a nyerő!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése