2011. július 30., szombat

Mi lett veled, Fibri???

Na, igen...ismét előjönnek az iskolakezdéssel kapcsolatos dühöngéseim.

(arra már szót sem vesztegetek, hogy kisméretű hátizsákot a városban csak gyerekes, vagy lányos mintával lehet kapni,mintha a fiúknak nem kellene hátizsák. Ja, van, márkás, semmi extra, de az ára a fellegekben...hát kösz.... Majd veszünk normális fiúsat a decatlonban, ha pesten járunk. Mert ott gondolnak a nagyfiúkra is...)
Na, de vissza a témára, amin kiakadtam, és amire a címben is utaltam.

A mi iskolánkban tesiórára piros rövidnadrágot, és sárga pólót kérnek. A fiam tesicucca egy rucanor nadrágból, és egy fibri pólóból állt. Mindkettő jól bevált, jól bírták a mosást, stb. Simán jó lennének még a következő évben is.
Igen ám, de a gyerek nő. Így a cuccokat újítani kell.

Póló
Gondoltam, a póló sima ügy, bemegyek a papír-írószerbe, ahol a fibrit árulják, és veszek egyet. Hát persze....
Az üzletben láttam, hogy van választék. Az ára egy kissé felment, bár ez nem meglepő a mai világban. (eddig sem volt olcsó, de a minőségéhez képest a megfizethető kategóriába tartozott) Szóval, ezt még lenyeltem volna, ezt a 600 ft-os áremelést, de ahogy levettem a polcról a megfelelő méretű, és megfelelő színű pólót, de rögtön láttam, hogy valami nem stimmel.
Először is, az anyaga: köszönő viszonyban sincs a korábbi anyag minőségével. Ez egy lötty. Egy ritkás szövésű, nyúlós, puha pólóanyag, ami ránézésre max. az első mosásig tartja a formáját, de lehet, még addig sem. Ettől még a kínai is jobb, ha minőségben nem is, legalább árban.
Itt mondtam az eladónőnek, hogy ez nem ugyanaz a minőség, mint a régi. Volt egy gyenge próbálkozása, hogy dede, ez a fibri, rajta van az embléma is... de széthajtottam a pólót, és láttam, hogy extra-gáz. A szabása sem ugyanaz, széles (bő) és rövid. Vagyis nagyon béna... Na, itt, ezen a ponton az eladónő is elismerte, hogy ez már nem ugyanaz, mint amit a fibri márkánál megszoktunk. Azt is mondta, hogy ezt jelezték a gyártónál is, de azt a választ kapták, hogy tetszik-nem tetszik, ez van, és ők nem nagyon ugrálhatnak, mert valamit árulniuk kell.
Természetesen, a pólót nem vettem meg. Az dühít, de nagyon, hogy egy évek óta jól bevált nevet tesznek így tönkre, és az, hogy mivel ugyanazon a név alatt árulják, és ugyanúgy megkérik az árát, így a vásárlót nézik teljesen hülyének. (és itt nem az üzletre, hanem a szállítóra gondolok) Mert sokkal tisztességesebb lett volna azt mondani, hogy fibri nincs, de van helyette fibri-2, vagy akármi, mert most csak ezt tudják szállítani.
Akkor nem csalódik az a vásárló, aki a megszokott minőséget várja, amit ráadásul meg is fizettetnek vele.

Nadrág
Ez se semmi.... itt azon tudtam kiakadni, hogy egy sima, vékony pólóanyagból varrott, sima, egyszerű, zseb nélküli, rossz szabású (szűk szárú, béna), gagyi nadrágért hogy van képük elkérni 2800 Ft-ot???
Igaz, akinek nem tetszik, ne vegye meg... van a piacon házilag (csak lock-kal) varrott, ugyanolyan sima, gyenge, vékony anyagból készült, "semmi formája nincs" rövidnadrág, de az "csak" 1000 Ft-ba kerül. Ha jobban meghúzom, látszik a gyenge varrás, hogy fogja ez kibírni a tesiórákat, nem tudom.
De igazán nem is érdekel. Vettem vékony hurkolt, jó minőségű szabadidő anyagot, 750 Ft volt fél méter. Kell még hozzá gumi, 1 m-nél nem több, és megvarrom, így a nadrágkérdés meg lesz oldva.
De mit csináljon az a szülő, aki nem tud varrni, és a piacra sem jut el? Nyilván, megveszi a vackot, jó pénzért. Sokan kénytelenek ezt tenni. Ezt pedig kihasználják a gyártók és készítők, de nagyon-nagyon. És nagyon rondán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése