2017. január 16., hétfő

Rendrakás, rendszerezés: tisztítószeres, fürdőszobás szekrény

Panelban lakom, tehát kicsi a fürdőszoba. És kamra sincsen a lakásban. Van viszont elég sok beépített szekrény. Ebből egyik a fürdőszoba mellett, tehát adott volt, hogy ide rakjam a fürdőszobai tisztálkodási- és egyéb tisztítószereket.

Ebben a szekrényben az évek alatt óriási káosz alakult ki.(nem fotóztam le, rémes volt)
Amikor ide költöztünk, elkezdtem a rendszerezést 4 kis kosárkával, (haj, fog, fürdés, intim elrendezéssel) de valahogy mindig több volt a cucc, ami a kosarakba belefért, és csak pakoltam a tetejére, csak behajítottam, és már egyáltalán nem láttam át, hogy mi van, és mi nincs.
Lent ugyanúgy. Ahol volt hely, oda beraktam valamit, csak hogy teljes legyen a káosz. Ha meg ki kellett venni valamit, akkor borult minden...

Tehát neki álltam. Mértem, számoltam, és vettem dobozokat. Az OBI saját márkás dobozai egész jók, elég stabilak, átlátszóak, és az áruk sem vészes. Tehát ez itt a reklám helye, ha doboz kell, irány az OBI, elég jó választékuk van.
(érdemes először felmérni a terepet, felírni a méreteket, vagy szétnézni a honlapukon, és utána tervezni, hogy hány db dobozra van szükségünk, és milyen méretben. Mert nincs annál rosszabb, mint amikor vásárlás után kiderül, hogy na, ez pont nem fér be...)

Szóval első a mérés, és tervezés.

Aztán neki kell állni selejtezni, miután mindent kipakoltunk a szekrényből.

Utána csoportosítani kell a cuccainkat. Miből mennyi van, mekkora doboz kell neki. Belefér-e.

Megvesszük a dobozokat.

Bepakolunk.

(Kicsit variálunk) - ez csak rám vonatkozik :-)

És kész.

Azt azért szeretném hozzáfűzni, hogy én a betárolós típushoz tartozom, én úgy szeretem, hogy ha valami elfogy, akkor benyúlok a szekrénybe, és pótolom. Nem akkor megyek a boltba, hanem mondjuk akciókor vásárolok, és az árut otthon tárolom. Ehhez viszont hely kell. Sok hely. A panelban is, ahol nincs kamra, pince, garázs.

Így oldottam meg:

 

És akkor nézzük részletesen, mert nekem rengeteget segített volna, hogy ha találok valami hasonló ötletet a neten.

1. XXS doboz a szappanoknak és a fültisztítóknak. Mögötte ugyanilyen XXS a fogkeféknek, fogkrémeknek.
2. ( második képen: 1.) Egy régi kosár az egyéb dolgoknak, amik ritkán kellenek, és nem sorolhatók be sehova. Pl a tartalék körömkefe, mosogató kefe, a szöszhenger, teamécsesek és a sminkek. (itt nekem van egy áthidaló léc a szekrényben, amire rá tudtam tenni a dobozt.

Itt jobban látszik:

3. Egy S doboz, ide kerültek a flakonos dolgok, samponok, tusfürdők, hajlakk, hajhab, és elfértek még a nyári cuccok, a naptejek, kullancsriasztók.
4. (második képen: 2.) Ez megint egy XXS doboz, ide tettem a neszeszereket, mert az csak utazáshoz kell, és belefért még a pót 10-es papírzsebkendő is.
5. Törölközős polc, oldalra kerültek a kád kilépők.
6. Nagy törölközők, strandtörölközők.
7. Felmosóvödör
8. 13 literes OBI Moover doboz, mindenféle rongy, vileda, mosogatóba is, és súrolókefék, ablaklehúzó. Újak, becsomagolva. (ugye a legtöbb törlő 3-5 db-os, ha felbontom, ebből egyet használok, a többit addig tárolni kell.
9. 7 literes Moover, szivacsoknak, gumikesztyűknek
10. 22 literes Moover a flakonos tisztítószereknek. (eredetileg úgy terveztem, hogy ide jönnek a bontatlanok, de sajnos nem mindegyik flakon fért bele a magassága miatt, ezért került a használatban lévőkhoz is bontatlan, de nem baj.
11. Egy régi kosár a gyorsan előkapható dolgokhoz, pl. az epiláló gép, borotva.
12. Egy XS doboz, ide kerültek a hajas dolgok, hajfesték, tálka, úti hajszárító, hajsütő, és mellé fértek még az epilálós dolgok, a patronos gyanta, lemosó olaj, papírcsík stb.
13, Szintén XS, és ez az intim szféra, betétek, tamponok, tisztasági betét, tampontartó dobozok, minden. Full tele van.
14. Néhány csomag 10-es papírzsepi, kéz alatt, ha kell, csak kikapom a szekrényből.
15. Kis törölközők, kéztörlők.
16. Egy régi szögletes lavórban a takarításhoz használt megkezdett flakonok, és néhány bontatlan is van benne, ami magas volt ahhoz, hogy a dobozba kerüljön.
17. Vödrök. Nagyok, és benne egy kicsi. A kis vödörben pedig a használatos rongyok, kefe, gumikesztyű.

Kiegészítés: Menet közben derült ki, hogy valahogy kimaradtak a WC-be való cuccok, ilyen kékítők, illatosítók, akármik, ezért utólag vettem egy dobozt (7 l-es Moover) és a 7-es vödröt ha elfordítom, mögötte pont elfér :-) és bőven elég a budis cuccoknak :-)

(a 7-10 dobozok mellett a falnál van még hely, a fotón nem látszik, de ide tettem a kisebb festő cuccokat, henger, ecset, keverő, és ide került a hajvágó köpeny, és a hajfestős pólóm is.)

A párom férfi cuccai (borotválkozós) a saját szekrényében vannak, szintén egy XS dobozban. Ide már sehogy sem fért volna.
És a sminkek?
Nálam a fürdőszobában, praktikus Dm-es tartóban, a mosógép tetején, így:
(ezt most nem részletezem, mert annyira egyedi, hogy ki milyen sminkcuccokat használ)
Szeretem így, mert  kéz alatt van minden a reggeli készülődéskor.


És hátra van még a szekrény felső része, mert az is tele van lommal.
Ez lesz a következő feladat, csak elkezdeni nehéz, de utána már könnyen megy, higgyetek nekem :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése