2019. január 19., szombat

Ezt jól megjavítottam :-) ....avagy, ha a hülyeség fájna....

Na, szóval az történt, hogy még a karácsonyi sütés-főzés idején bepakoltam a kenyérsütőgépbe a beigli hozzávalókat, majd indítottam /volna/... és semmi...., vagyis nem indult...és hozzá egy kis égett szag is társult. Ó, a franc...

Hát, nem örültem neki, mert megszoktam, szerettem ezt a kis gépet, de úgy belegondoltam... 16 éve használom, végül is, kiszolgálta az idejét, nincs mese, venni kell majd újat.

A régit azért még nem dobtam ki. Újat sem vettem. Hajtott a kíváncsiság, hogy mi lett a baja, és nem javítható-e véletlenül. Mert én szerettem ezt a gépet.

Ma előszedtem, hogy na, akkor szétszedem, és ha menthetetlen, akkor kuka.

De valami kis hang belülről azt súgta, hogy nézzem meg még egyszer, hogy tényleg nem működik?

Bedugtam, rendesen becsipogott, nyomom az 1-es programot, indul rendesen. Megörültem: ó, hát ez megjavult. Nyomom a 8-ast, semmi. Elszomorodtam, ó, hát mégsem javult meg. 1-esen indul, 8-ason nem.
(Egy kis magyarázat. A kenyérsütő gépen elől vannak az olyan programok, amik dagasztanak és sütnek, hátul pedig a részprogramok, ami pl. a csak dagasztás)

Nézem tovább: de hát a 2-es is jó, mi van ezzel? Vagy a vezérlőpanel ment ki? Végignézem. Mindegyik indul rendesen, csak a 8-as nem. Hát, attól még talán használható.

Aztán megnézem még egyszer, szemüveggel. (ez fontos)  Ó, B+!!! Leesett! Nincs ennek a gépnek semmi baja!!!

Egyszerűen csak nem a 8-as program a dagasztás! Az van odaírva, hogy "Backen" vagyis SÜTÉS. A 7-es program a dagasztás. Hogy ezt hogy néztem el, hogy keverhettem össze, vagy hogy felejthettem el, nem tudom. De csak vertem a fejem a falba (ez persze képletesen értendő :-))) hogy lehetek ekkora hülye??? Még majdnem kidobtam ezt a jó kis gépemet!!

Így már értem, hogy miért nem indult el a motor, és miért volt az a kis égett szag :-)

Nem a gép hülye, hanem aki programozza :-)
De a lényeg, hogy gyorsan és ügyesen megjavítottam :-D

Ennek örömére sütök is egy kis pogácsát.
Ezzel a jó kis géppel:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése