2021. január 16., szombat

Toboz gyűjtés

 Decemberben szerettem volna néhány díszt készíteni tobozból. Viszont, még azt sem tudtam, hogy mikor kell begyűjteni :-)

A netről tájékozódtam. Mivel túl sok infót nem találtam, ezért itt összeszedem a tudnivalókat.

Tehát: november végén érdemes kimenni az erdőbe, és keresni a feketefenyőket. Én még december elején is találtam, és szedtem egy zacskónyit.

(tájékozódtam a gyűjtésről is, eszerint a mi városi erdőnkben magáncélra szabad termést gyűjteni, de ez nem haladhatja meg a 2 kg-ot)

A tobozok a földön olyan kúp alakú formában találhatók, még zártak, tehát nem a megszokott toboz formát kell keresni.

A tobozokat otthon megmostam, és beáztattam ecetes vízbe. Kb. negyedórát áztak, majd újságpapíron a radiátor alá tettem. Pár napig otthagytam őket. Ott szépen megszáradtak, és kinyíltak.

Utána már lehetett vele dolgozni.

Ilyen dísz készült belőle:


A maradék tobozokat papírdobozba tettem, ha a későbbiekben is szükség lenne rájuk, akkor legyen mihez nyúlni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése