2022. november 12., szombat

Diós-meggyes muffin

 Van nagyon sokféle muffin receptünk, elég sokat kipróbáltam már, van amelyik finom lett, van, amelyik kevésbé. 

Ez a diós-meggyes a finomabbak közé tartozik. 

Muffint nem nehéz sütni. Csak össze kell keverni a hozzávalókat. A szakirodalom szerint előbb külön a száraz és külön a nedves hozzávalókat, majd a végén a kettőt egybe. De én nem csinálok ennyi mosatlant. Egyszerűen megy minden egy edénybe, simán összekeverem, és mehet a muffin-sütőformába.

Hozzávalók:

20 dkg liszt

10 dkg cukor

5 dkg darált dió

fél csomag sütőpor (kb. 7 g)

1 tojás

kb. 1,5 dl tej

kb. 0,5 dl olaj (persze, ez lehet úgy kb. 5 dkg RAMA is)

a végén megy bele a meggy :-) nekem most befőtt, és egy kis szűrőnyi, amiben lecsepegtettem.


Én általában rugalmasan kezelem a recepteket, tehát ha több lesz a dió az nem rontja el, vagy ha valaki édesebben szereti, akkor több cukor kell. Ha lágynak látom, akkor megy bele még liszt, és a tejet se öntöm bele az egészet, hogy lássam, a tészta állagához képest kell-e bele önteni még. A tésztának olyan kicsit nyúlósnak kell lennie.

A muffinsütőbe kis muffinpapírokat rakosgatok, amit a dm-ben vettem. Az én sütőformám 12 db-os, pont erre elég a fenti recept.

Két kanállal szépen belerakosgatom a tésztát (láttam már fagyiskanállal is adagolni, az sem rossz ötlet, de én megszoktam a két kanalat. Egy evőkanál, amivel szedek, és egy kiskanál, amivel segítek a tésztát a formákba tenni.

A tetejére rakok 1-1 meggyet, és dió darabot. (persze, utólag jutott eszembe, hogy a tésztába is tehettem volna apróra vágott dió darabkákat, vagy akár étcsoki darabkákat is, szerintem nem rontotta volna el. Na, mindegy, majd legközelebb...)


Aztán berakom a sütőbe, és 180 fokon kb. 25 percig sütöm.


És kész is van, jó étvágyat hozzá :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése