2022. november 3., csütörtök

Jó túrógombóc

 Valamelyik nap eszembe jutott, hogy milyen régen ettem már egy igazán jó túrógombócot. Kedvem is támadt készíteni egy adagot.

Én amúgy nagyon szeretem a túrógombócot, de nem tudtam mindig finomra készíteni. többféle receptet kipróbáltam, de vagy szétesett, vagy kemény volt... szóval, egyik sem volt az igazi. Egy időben a mirelit túrógombócot készítettem, ami annyira nem volt rossz, de azért valljuk be, hogy a nyomába sem ér egy igazi jó házi túrógombócnak.

Aztán valahol ráakadtam egy receptre, ami végre jó volt. Így is írtam fel a szakácskönyvembe, hogy +Jó túrógombóc"

Azóta is ezt készítem, ha ráéhezek.

Hozzávalók:

250 g túró

2 db tojás

kb. 1 evőkanál cukor (ki milyen édesen szereti)

1 dl gríz

pici só


Elkészítés:

A túrót egy tálba teszem, villával összetöröm, majd hozzáadom a többi hozzávalót, és jól összekeverem. A tálat lefedem, és hűtőben 2 órát pihentetem. 

Közben egy serpenyőben olajban prézlit pirítok, ezt félreteszem.

Ha eltelt a 2 óra pihenőidő, a masszából kis gombócokat formázok. Ebből a mennyiségből kb. 10 db gombóc jön ki. 

Felteszek egy fazék vizet főni, majd amikor már forr, belerakom a gombócokat. 5 percig főzöm, majd szűrőkanállal kiszedem, és a pirított prézlibe teszem. A serpenyőt kicsit megrázogatom, hogy a gombócok minden oldala kapjon prézlit, és készen is van, lehet fogyasztani.

Én tejföllel leöntve és cukorral megszórva szeretem. De kóstoltam már házi baracklekvárral is, úgy is finom.


Jó étvágyat!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése