2009. február 7., szombat

Egy kis matematika

Megcsináltuk a hétvégi matek faladatot. Volt közte egy számsor (..., 10, 12, 14, ...) amit folytatni kellett, mindkét irányba. Gyermekem nem sokat gondolkodott, megnézte, és rávágta a megoldást: -Tudom már! Ez könnyű! Minden második hiányzik!
És megcsinálta a feladatot.
A végén meg hozzátette: -Különben meg ezek a páros számok.
Mintha csak meg akarna nyugtatni, hogy azért érti ő a matematikát.

---

Ismét találtam egy jó példát arra, hogy a gyerek logikája mennyivel másképp működik, mint ahogyan egy felnőtt gondolná.
A munkafüzetben az volt a feladat, hogy olvassa el a mondatokat, és amit olvasott, annak megfelelően színezze ki a képet.
A szöveg a következő volt: "A táska kockás"
Az én fiam így rajzolt:
 táska
A tanító néni elfogadta a megoldást :-))

----

Érdekes dolog ez, hogy nem osztályoznak alsóban. Úgy igazán nincs is ezzel semmi bajom. Bár kissé szokatlan, de sokkal átfogóbb jellemzést ad a gyerekről a szöveges értékelés.
A dolgozatok eredményét százalékban állapítják meg. A fiam matek dolgozatai végig 100 %-osak voltak. (Na, jó, most kicsit dicsekszem, de nagyon büszke vagyok rá) Utoljára viszont becsúszott egy hiba, és így "csak" 98 %-ost írt. Én nem is foglalkoztam vele, ugyanúgy örültem, hiszen ez is kiváló teljesítmény. A gyerek viszont teljesen el volt kenődve, hogy nem sikerült 100-ast írnia, és elég nehezen sikerült megmagyarázni neki, hogy nem csak a 100 % számít jónak, hanem ugyanúgy az 1-2 hibás is. Ő azt hitte, hogy ezzel a 98-cal gyengébben teljesített.
Így hát kénytelen voltam mesélni neki a régi osztályzatokról, és akkor megnyugodott, hogy a 98 %-a ugyanúgy 5-öst ér, mint a 100 %.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése