2009. április 25., szombat

Tetszik - nem teszik... a lakásban

Vannak dolgok, amik nekem nagyon nem tetszenek, mégis nagyon-nagyon sok ember lakásában megtalálható. Ami azt jelenti, hogy nekik tetszik. Nincs ezzel semmi baj. Neki tetszik, nekem meg nem.

Ilyen pl. a fekete fürdőszoba. Elég sok helyen láttam már, köztük lakótelepi, ablaktalan kis lyukat is- feketével csempézve. El lehet képzelni. ... Lehet, hogy ez elegáns, de számomra inkább ijesztő. Olyan érzésem van ilyenkor, mintha egy kriptába lépnék. Hogy itt fürödnék? Áááá, kösz, nem. El tudok képzelni sokféle színt a fürdőszobámba, de a feketét azt nem.

Az sem tetszik, hogy ha valahol a konyhában az alsó és a felső szekrény közötti falon fürdőszobacsempe van feltéve. Jó, elfogadom, hogy pl. megmaradt a fürdőszobából, vagy ez olcsóbb, -mert egyébként szebbnél-szebb konyhacsempék vannak, csak éppen -fene tudja, miért-drágábban, mint a fürdőszobai. Szóval, elfogadom, de nagyon nem tetszik. (hasonlóképpen azt se szeretem, hogyha a csempe helyett munkalapot raknak fel, bár tény, hogy gyorsabb, és tisztább megoldás, mint a csempézés. Mert olcsóbbnak éppen nem mondanám, habár nekem épp ezzel az érvvel akarta rámbeszélni az asztalos, én egyrészt mondtam, hogy nem tetszik, másrészt mondtam, hogy számoljunk csak! Pont annyiban lett volna, mint a csempézés volt.

Azt is nagyon sok helyen alkalmazzák, -gondolom, nem a megrendelő találja ki, hanem az asztalos- hogy a konyhaszekrény végénél (ha nem falnál van)  egyszeűen levágja a sarkot. De nem ám ívesen, hanem csak úgy, egyenesen. Le is élfóliázza persze, és évek múltán gyönyörűen koszolódik az az él, illetve az élfólia, és a munkalap, valamint a két élfólia találkozásánál egyre nagyobb lesz a hézag. Nálam is bejárathoz esik a konyhaszekrény széle, és figyelmeztettem az asztalost, hogy úgy próbálja meg lecsapni a sarkot, hogy abban a pilllanatban indul új munkalapot venni. Sarok maradt, nem zavar senkit sem. A régi szekrénynél sem zavart.

És végül még egy dolog, amivel nem tudok megbarátkozni. Valaki gyönyörűen, igényesen megcsináltatja a konyhabútort, látszik, hogy különös gonddal lett megtervezve, beépítve, nem sajnálták rá a pénzt, és..... belerépíti a legolcsóbb, gagyi sütőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése