2017. október 8., vasárnap

Buli.... ha a társaság közösen fizet

Időnként előfordult, hogy nagyobb társasággal mentünk bulizni. Ez egy részről jó, más részről viszont nem teljesen problémamentes. (régen volt, azóta leépítettem őket, úgy gondolom, nem véletlenül)

Igen, a fogyasztás kifizetéséről van szó.
Én nem szerettem ezt a megoldást, de mégis mindig úgy csináltuk, hogy egyszerre rendeltünk, és a végén összedobtuk az árát, és egyszerre fizettük ki. Ez éppen működhetne is, csak érdekes módon az összedobott végösszeg mindig kevesebb volt, mint a számla összege....

Én amellett voltam (és vagyok is) hogy mindenki fizesse a saját fogyasztását, de mindig lehurrogtak.
Hát ha ez van, akkor legyen ez, és pótoljátok ki a végösszeget, mert én biztosan nem fogom....

Általában úgy volt, hogy én kértem egy kólát, (mivel általában én voltam a sofőr, persze az egyiknek sem jutott eszébe, hogy meghívjon cserébe azért, hogy ingyen hurcolászom a seggét, de mindegy) a többiek sorban: martini, vodkanarancs, meg ilyen koktél, olyan koktél... stb. Jól van, nem zavart, igyatok, ha ezt kívánjátok.
Mielőtt jött a számla, az egyik nagyokos kitalálta, hogy osszuk el annyi felé, ahányan voltunk. Okos gondolat, hát persze ... :-)... Szerencsére az értelmesebbek lehurrogták, és az lett a vége, hogy mindenki dobjon be annyit, amennyiért fogyasztott. Így már oké. Megnéztem, a kóla akkor 400 Ft volt, bedobtam egy 500-ast. Innentől kezdve már nem érdekelt a többi, én letudtam a borravalóval együtt, a többit meg oldjátok meg.

Mert persze menetrendszerűen hiányzott az összeszámolás után 1 vagy 2 ezer Ft. Hiába kérték, hogy na, adjatok még, mert ez kevés... az én lelkiismeretem nyugodt volt. Persze, valaki mindig nagyvonalú volt, és kipótolta a számlát.

Ezt eljátszottuk egy párszor, aztán már nem ragasztkodtam ehhez a társasághoz. Pedig jókat buliztunk, de annyira nem szeretem a potyalesőket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése