2017. október 6., péntek

Edzéstervem 5 km-re, kezdő

Még nem futok, de nagyon készülök az újrakezdésre, és bízom benne, hogy lassacskán el is kezdhetem majd.

Rengeteg kezdő és haladó edzésterv van fent a neten, lehet böngészni, és válogatni, melyik a szimpatikus. A lényege mindegyiknek ugyanaz. Fokozatosan kell kezdeni, és hozzászoktatni a szervezetet a terheléshez.
Én az újra kezdésemhez ezt az edzéstervet választottam:
(Erről a weboldalról: http://edzesonline.hu/edzesterv/5/elso_5_kilometerem)
Annyi, hogy a napokat egy kicsit eltoltam. Én a szerdával kezdek, illetve az pihenő, az első edzőnap egy csütörtök. Azért csináltam így, mert nekem jobb, ha hétvégére esik az a nap, amikor választhatok a mozgás vagy pihenés között. Egyébként szerintem teljesen mindegy, hogy milyen nappal kezdünk, feltéve ha nem pont a verseny előtt 6 héttel kezdjük. habár, a versenyek is általában szombaton vannak... tehát lehet a kezdő nappal variálni, lényeg a fokozatosság, és az edzésterv betartása.

Ehhez letöltöttem a telefonomra az Interval Timer alkalmazást.
 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.inirin.roundtimer&hl=hu
Én ezt választottam, de lényegében bármelyik jó, amelyik tetszik.
Pl ez is ugyanazt tudja csak más színben:
https://play.google.com/store/apps/details?id=cc.dreamspark.intervaltimer&hl=hu

Az a lényege, hogy itt be tudom állítani, hogy pl. 1 perc után jelezzen, majd 2 perc után, és mindezt 8-szor ismételje. Akkor futás közben nem kell lesni az órát, hanem csak a telefon jelzését figyelni. És e szerint váltogatom a futást és a sétát. Sajnos, emiatt kénytelen vagyok telefonnal futni, de  azt még nem derítettem ki, hogy a futóórát be lehet-e állítani erre a funkcióra, de ha igen, akkor még a telefon sem kell nyúzni.

(Kiegészítés: közben rájöttem, hogy be lehet a futóórán is állítani az idő intervallumos edzést, sőt, tudok egyéni edzéstervet is feltölteni, /Tomtom Runner 3/ tehát egyáltalán nincs szükségem a telefonra futás közben)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése