2017. október 11., szerda

Crossfit és TRX tapasztalatok

Lehetőségem volt kipróbálni mindkét edzést. Én hülye, persze egymás után lenyomtam mind a kettőt, hát mi az  nekem :-)

A crossfit-ről semmit sem tudtam, a TRX-ről is csak annyit, hogy valami gyakorlatok a TRX kötéllel.

Itt látszik a két edzés pulzusgörbéje. (ami az enyém :-))


A Crossfit nagyon megdolgoztatott, rendesen leizzadtam, azt hiszem, ez látszik is a pulzus görbémen.
A pulzusom sokat volt a cardio zónában, és volt, hogy elérte a legmagasabb zónát is.

A TRX viszont az izmaimat dolgoztatta meg. Sokkal kiegyenlítettebb a pulzusgörbém, többnyire zsírégetős és cardioban volt, és csak ritkán lépett ki a cardio zónából, akkor sem kiugróan.
Az átlag pulzusom is magasabb volt a crossfiten. (mondjuk, jóval több fitness pontot is kaptam erre az edzésre az órától, ráadásul edzés közben zizegett hogy kaptam egy csillagot :-) *

A crossfit egy kicsit ugrálósabb. Lényege, hogy köredzés volt, (és most már tudom, mit jelent a Tabata), volt benne guggolás, fekvőtámasz, kettlebel emelgetés, evezés, dobogóra ugrálás, mindez forgásban, 40 másodperc feladat, 20 másodperc pihenő. Aztán csere. Nem számoltam,, hányszor mentünk arrébb, de elég sokszor ahhoz, hogy csorogjon rajtam az izzadság.

A TRX egy tempósabb bemelegítés után, különböző izomcsoportokat mozgatott meg a kötél segítségével. Ez sem volt könnyű, főként azért, mert már az izmaim el voltak fáradva. (A végén már szó szerint remegtek.) De azért legyűrtem, legjobb tudásom szerint. Ja, és itt volt egy kis motiváló zene.

Az edzés után annyira kivolt a vállam és felkar izmom, hogy nem bírtam levenni a pólómat :-)
Valahogy haza értem :-), és itthon, lazításként belemerültem egy kád forró vízbe.
Készülök, hogy olyan olyan izomlázam lesz holnapra, hogy nem fogom győzni kenegetni a Richtofit sport zselével.

* Az órám fitness pontokat és csillagolat osztogat a mozgástól függően, és megállapítja a fitnesz életkort. (az enyém rémes, konkrétan 64 év, de azon vagyok, hogy javítsak ezen valamennyit :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése