2017. december 19., kedd

Egyszerű és gyors almás rétes leveles tésztából



Hozzávalók kb. 12 darabhoz:
leveles tészta (1 csomag mirelit, ami 50 dekás, vagy 2 csomag friss, ami 27,5 dekás)
6 db alma
fahéj, cukor, citromlé ízlés szerint
1 csomag vaníliás cukor
3 evőkanál búzadara
1 tojás
porcukor

Elkészítés:
Nálam másfél adag készült, így  9 almát megtisztítottam, nagylyukú reszelőn (az egyszerűség kedvéért robotgéppel) lereszeltem, hozzáadtam 1 evőkanál citromlevet, fél evőkanál fahéjat, 8 evőkanál cukrot, 1 csomag vaníliás cukrot, majd félretettem.
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra és légkeveréses funkcióra.
Kettévágtam és egyenként kinyújtottam – amilyen vékonyra csak tudtam – az előző este a mélyhűtőből elővett, és azóta kiolvadt mirelit leveles tésztát.
Volt itthon egy csomag friss is, amit elegendő volt csak kitekernem.
Az almához hozzáadtam 5 evőkanál búzadarát, ennek az eresztett lének a felszívása volna a lényege, ha még így is sok maradna, le lehet önteni.
A tölteléket elharmadoltam, majd a tészták közepén eloszlattam.



Mindkét végét a töltelékre hajtottam, kipapírozott tepsibe fektettem, és egy felvert tojással alaposan megkentem. Ezúttal ügyeltem, hogy a tészta szélére-végére is elegendő jusson, mert a tojás ragasztóként is szolgált, nem engedte a leveleket szétnyílni, felhajtódni…
(Más esetben, ha szeretnénk, hogy a levelek szépen látszódjanak, a széleket gondosan ki kell hagyni.)


20, esetleg 25 percig kell sütni, hogy szépen megpiruljon.
 

Amikor kivettem, hagytam, hogy hűljön, úgy felvágni is könnyebb volt. Felvágtam, egy tányéron elrendeztem, porcukroztam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése