2018. augusztus 15., szerda

Zombigyerek


Láttam ma egy „zombigyereket”

Egyrészt sajnáltam, másrész meg nagyon gáz volt.

Az orvosnál ültem a váróban, amikor bejött ez a család, anyuka, nagymama, nagyapa, és a kisgyerek. Gyereket úgy kábé 3 és 4 év közöttinek saccoltam. így ránézésre. Gyerek kezében a mobiltelefon, azon rajzfilmet nézett, persze hanggal együtt, hogy más is hallja mert úgy az igazi.

Gyerek úgy közlekedett, hogy nem nézett fel a mobilból. Az anyja fogta a vállát, és úgy irányította, ha kellett.

Kinyílt az ajtó, kijött az asszisztens, többen odamentek, beszélni vele. Zombianyuka is, mellette természetesen a zombigyerek.  (fel nem nézett a telefonból, nagyon lekötötte a film)

Zavaró volt, hogy szól a rajzfilmzene, mert a többieknek kissé túl kellett kiabálnia azt. Anyukának is. Kicsit idegesített engem is, pedig én csak szemlélő voltam.

Persze, anyuka nem szólt egy szót sem a gyereknek, például, hogy menjen a nagyiékhoz, vagy halkítsa le, amíg beszél, netán szüneteltesse kicsit. Nem. Gondolom, megszokta. Sőt, ő alakította ki. Anyuka természetesnek vette, hogy a gyerekkel nem kell foglalkozni, nem szabad rászólni, nem szabad megzavarni a filmnézésben. Anyuka  természetesnek vette, hogy a gyerek meredten bámulja a képernyőt. A 3 felnőtt közül senki nem szólt a gyerekhez, mintha ott se lett volna. Mondjuk, a gyerek sem igényelte ezt.

Most őszintén: tényleg ez a normális? Ez lesz a jövő? Ilyen zombi gyerekek lesznek, akik kisbaba koruktól tablettel vannak elcsendesítve? Hova vezet ez?

A felnőttek meg  örülnek, hogy jaj de jó, csendben elvan a gyerek, nincs rá gond, nem kell hozzászólni, az már részletkérdés, hogy mindenki másnak zavaró, lényeg, hogy nekik jó legyen.

De tényleg jó ez???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése