2020. január 5., vasárnap

Mézeskalács sütés videó

Ezt a mézeskalács receptet egyszer már leírtam, méghozzá itt:
http://simsi-irasai.blogspot.com/2014/12/

Most pedig készítettem hozzá egy videót is.
Mégpedig azért, mert még mindig sokszor hallom innen-onnan, hogy a mézeskalács sütés az bonyolult, meg hogy nem sikerül, kemény lesz, stb. 
Ezért gondoltam, hogy egy videón bemutatva kiderül, hogy egyáltalán nem egy ördöngősség.

Itt megnézhetitek:
https://youtu.be/CWXqNa49-mM


Sajnos, elkövettem azt a hibát, hogy nem kapcsoltam ki a telefonomon az automatikus forgatást, ezért álló képet vett fel, pedig én fektetve akartam, és sajnos, nem ellenőriztem, mert úgy gondoltam, hogy ha én fektetve rögzítem fel a gépet, akkor az úgy is marad. Hát nem. :-) A telefon önálló életet él :-) 
Érdekes módon a legutolsó snittet már fekvő formátumba vette fel, pedig ugyanúgy rögzítettem, ahogy az előző felvételeknél is. 
Mondom én, hogy a mai telefonoknak önálló akaratuk van :-D

Mindegy, ki kellett volna kapcsolni a forgatást, ebből megtanultam.



Viszont kipróbáltam az új Bosch konyhagépemet. Ehhez a tésztához kiválóan alkalmas.


Bosch Mum 48R1
És a leírás mégy egyszer, hogy itt is meglegyen:

Hozzávalók: 1/2 kg liszt, + még kb. 25 dkg, ha ragadna a tészta, és nyújtáshoz, szórni 15 dkg cukor 15 dkg méz kb. (virágméz tökéletes hozzá) 1 RAMA (25 dkg) 2 tojás, felverve 1 kiskanál szódabikarbóna 1/2 csomag sütőpor (7 dkg) 1,5 kiskanál mézes fűszerkeverék (én Kotányit szoktam venni) Ezt mindet összegyúrjuk, hogy sima, nem ragadós tésztát kapjunk. Egy kis pihentetés a hűtőben jót tesz neki, akár 24 órát is állhat, de anélkül is jó. Kb. 3 mm vékonyra nyújtjuk, kiszaggatjuk, a tetejére cukormázas díszítés helyett M&M cukorkát tehetünk, kinek hogy tetszik. (Az M&M kiválóan helyettesíthető a Lidlben vagy Aldiban kapható hasonló mázas cukorkával. A Pennyben is van, de az apróbb szemű) A sütésre nagyon kell figyelni, hamar megsül. Az én sütőmben (Zanussi) ez 175 °C, és 8 perc, alulról a második rácson. Akkor jó, ha felül még hóka, de az alja világosbarna. Ekkor még nagyon puha a süti, de ahogy hűl, úgy keményedik egy kicsit. Ez így egy puha, nagyon finom mézeskalácssüti lesz. Ha keményebbet és ropogósabbat szeretnél, akkor lehet, tovább kell sütni. Mi így szeretjük, puhán. Dobozban sokáig eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése