2020. január 24., péntek

Amatriciani tészta - itthon

Én bevallom, korábban azt sem tudtam, hogy létezik ez az amatriciani tészta, Rómában találkoztam vele először. Rögtön meg is kóstoltam. És ízlett.
Így hát nem lehet csodálkozni azon, hogy itthon is megpróbáltam elkészíteni.
Persze, tudom, ez nem lesz egészen olyan, mint az olasz - de nekem ízlik, úgyhogy azóta már többször is elkészítettem, a saját, itthoni változatot.

Szerintem nagyon egyszerű.

Először is veszek (az Intersparban, vagy máshol) egy csík füstölt tokaszalonnát. Ezt csíkokra vágom, és egy kis olívaolajon megsütöm. (amúgy ezt a fajta szalonnát bagyon szeretem tojással is, mert megsütve olyan finom, zamatos íze lesz)

Közben odateszek egy lábosban tésztát főzni, én a spagettit szeretem hozzá, de más tészta is jó.

Amikor a szalonna megsült, ráborítok egy konzerv darabos paradicsomot. Egy kicsit főzöm, ízesítem. Mehet bele só, pici cukor ha szükséges, szoktam beletenni bazsalikomot, oregánót, őrölt borsot. Ha jónak ítélem a mártás ízét és sűrűségét, akkor beleteszem a megfőtt tésztát. Az olaszok al dente szokták főzni, én megfőzöm rendesen, magyar módra, úgy, ahogy a tasakján írják. Átszedem a vízből a mártásba, elkeverem, majd leveszem a tűzhelyről.

Tányérba szedem, és jól megszórom reszelt sajttal.

Nem olyan, mint Rómában volt, de magyarhoz képest nagyon finom. Imádom :-)


Egyépbként eszembe jutott erről egy sztori: Még középiskolába jártam, (valamikor a 80-as években) amikor az egyik osztálytársam, egy fiú megkérdezte tőlem, hogy szeretem-e a milánói makarónit. Mondom, nem ettem még olyat. (ami mai szemmel furcsa, de mi tényleg nem ettünk akkoriban ilyen külföldi kajákat)
Erre azt mondta a fiú, hogy ő szokott ilyet készíteni otthon, és próbáljam ki, mert nagyon egyszerű, és finom. Elmondta a receptet: -főzd meg a makarónit, szedd ki egy tálba, szórj rá kockára vágott sült szalonnát, és önts rá paradicsom ivólevet (házit, mert akkor még csak az volt) És ennyi.
Kipróbáltam. Nem volt rossz, de annyira nem fogott meg, hogy odáig legyek érte. Csak úgy eszembe jutott.
Van benne némi hasonlóság az amatriciáni tésztával :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése