2018. november 28., szerda

Rutinból vezetni?

Kihelyeztek az egyik közeli utcánkba egy behajtani tilos táblát. Nem végleges, csak éppen építkezés folyik, és két irányban már lehetetlen volt közlekedni.

 
Tényleg ki lett táblázva normálisan, "Forgalmi rend változás" táblával együtt, a csatlakozó utakra ki lett helyezve a "kötelező haladási irány" és mégis, sokan nem veszik észre, és behajtanak a tilosba.


Ráadásul minden helyi média (újság, facebook, rádió) ezt fújta napokig, hogy figyelem, változás lesz.


Ez elkeserítő, vagy inkább félelmetes, hogy ennyire figyelmetlenül közlekedik körülöttünk az emberek nagy része.

Mert lehet védeni őket, hogy rutinból vezet. Oké, de nem lát? Egy csillogó, új fényes tábla, ami eddig nem volt ott? Ennyire nem észrevehető?
És aki úgymond rutinból vezet, az mit csinál egy idegen városban pl.? Ott sem figyeli a közlekedési táblákat? Ott sem veszi észre?
Szerintem ilyen nincs, hogy valaki rutinból vezet. Figyelmetlenség, na, ilyen van (sajnos)

Miért van az, hogy én észrevettem a behajtani tilos táblát, pedig nem is arra az útra kanyarodtam, csak elmentem mellette. Én arra figyeltem fel, hogy ki van rakva a "kötelező haladási irány" Észrevettem, odanéztem, és láttam az új táblát. Pedig nekem oldalra volt.
Hát aki arra kanyarodik, és szemben van a tábla, nem veszi észre? Ne akarja már ezt bemagyarázni nekem senki. Ha pedig így van, akkor nem alkalmas arra, hogy autót vezessen.

Pedig ha valaki, akkor én igazán vezethetnék rutinból, mert naponta többször is járok ezen az utcán. De mégsem teszem, mert figyelek. És ezt abszolút jogosan elvárnám másoktól is. Ha már érvényes jogosítványuk van.

Volt egy autós, aki bekanyarodott, és rögtön utána megfordult. Na, nála elhiszem, hogy rutinból kanyarodott, de ennek ellenére mégis észrevette a táblát, és korrigált. Na, nálam max. ez az elfogadható kifogás, hogy valaki rutinból vezet.
De az, hogy behajt, és végigmegy a tilos irányba... az nem.

Tegnapelőtt mentem hazafelé, egy viszonylag rövid szakaszon kell mennem, max 1-2 perc, és ennyi idő alatt 6 db autós jött velem szemben, szabálytalanul.
Villogtam mindegyikre, hogy figyeljenek, mert valami nem oké... de szerintem egyik sem értette, hogy miért. (vagy észre sem vették azt sem)
Az egyik állt a mellékutcában, pont a "kötelező haladási irány" tábla előtt, várt, indexelt, majd befordult a tilos irányba.

Tegnap "csak" 4-en jöttek szembe ezen a szakaszon. Meg utána még ketten, miután én befordultam a mi utcánkba.

Elkeserítő, szomorú, és egyben félelmetes, hogy ilyen figyelmetlen emberek közlekednek, autót vezetnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése