2019. április 23., kedd

Napi párbeszéd... avagy mit jelent a kultúra?

Jövök haza, a lift előtt áll egy bicikli, a bicikli és a lift között a szomszéd. Kislift áll, tudom, nem fér bele a biciklivel, azt is látom, hogy a szomszéd felküldte a liftet (addig nem jön a nagy) csak még nem indult el. Gondoltam felmegyek vele, márcsak azért is, mert akkor hamarabb jön a másik.
De nem férek oda a biciklitől, és a szomszéd is útban áll, háttal van, nem vesz észre.

Köszönök. Semmi reakció.
Mondom: -felmegyek én a kicsivel...
Semmi.

Akkor látom, hogy mindkét füle be van dugva, zenét hallgat. (Gratulálok, sok ész kell ehhez amúgy, hogy úgy biciklizzen valaki, hogy semmit nem hall a körülötte történő dolgokból. Életveszélyes, de az ő dolga)

Kislift elmegy, szomszéd hátralép. Észrevesz. Mondom neki szépen: -elvittem volna azt a liftet.
Nem hallja, visszakérdez: -mi? és kiveszi a füléből a dugót.

Megismétlem, amit mondtam: -elvittem volna azt a kisliftet.

Erre felcsattan: Jó van na, hát nem férek be a biciklivel, meg mindenki siet hazafelé, meg én is mennék..elküldtem a liftet és akkor mi van.

(Nézek rá, ennek meg mi a baja, nem jutott fa... ööö dinnyeföld?)

Én: csak azt mondtam, hogy elmentem volna, de nem fértem oda...
Erre már folytatja is: -jó, hát ordít a zene a fülemben, nem vettelek észre... (de mindezt felháborodott stílusban, emelt hangon, mintha valaki szemrehányást tett volna neki)
Én már inkább meg se szólalok, felmérem, hogy itt nem hat az értelem...

A szomszéd csak mondja a magáét emelt, ideges hangon: -és különben is lehetne ezt kultúráltabb stílusban is mondani...

Erre csak annyit jegyeztem meg, hogy szerintem én elég kultúráltan mondtam.
Innentől kezdve már nem figyeltem, mit reagált, mert az már csak bla-bla-bla volt a számomra, annyira nem érdekelt.
Egy bizonyos szint alatt nem szoktam vitatkozni, mert nincs kivel.


Utána viszont nem voltam kultúrált, elismerem. Gondoltam, hogy ha ekkora pofád van, és ennyire nem veszed észre magad, akkor udvariaskodjon veled a fene. Be tudod tolni a biciklit egyedül is. Igaz, hogy majdnem pofánvert a hátizsákjával, de számítottam rá, és csak röhögtem magamban.

-x-

Igazából, ha jobban belegondolok, nem lep meg a stílusa. Én mindig is olyan "félreállós" voltam, akinek le lehet ordítani a fejét, nem fogok belemenni értelmetlen vitákba, inkább arrébb megyek. Ő viszont mindig is ilyen nagypofájú, közönséges nő volt, amióta ismerem. Ezt már az Iwiw-es időkben láttam, volt egy-két "kultúrált" megnyilvánulása. Nem tud normális hangnemben semmilyen nézeteltérést lerendezni, hallottam egy párszor, messziről is :-). 
Akkor most énis megkérdezhetném, hogy ki a kultúrált, és ki nem?

Különösebben nem is érdekelt, mert sosem akartam jópofizni vagy kapcsolatba kerülni olyanokkal, akik nem fizettek közös költséget, csak azt hangoztatták, hogy tojnak bele. 
Szóval, van baj....más is, de a bunkó az bunkó marad.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése