2019. április 27., szombat

Szép erkély - ma virágot ültettem

Nekünk keleti fekvésú erkélyünk van. Az azt jelenti, hogy kb. 11.30-ig telibe tűzi a nap, utána pedig árnyék. Ezt nem mindegyik növény bírja. Próbáltam már a Vinca-t, meg egy másik virágot a piacról, de sajnos egyik sem lett szép.

Csak a muskátli.

Eddig mindig csak muskátli volt az erkélyünkön. Szép is, és nem megy tönkre. Ez a bevált virágunk. Az idén is lesz.
De mellette most kipróbálok valami mást is.

Bevásároltam, elülettem. Vagy megmaradnak, vagy nem.
Először az OBI-ban jártam, majd a helyi piacon.

Vettem először is levendulát. Mert olcsó volt :-) és egyébként meg szeretem a szép lila színét, és az illatát.

Aztán vettem Calibrachoa-t. Ez apró virágú petúnia. Képeken nagyon tetszik. Vettem a Chameleon fajtából, és vettem egyszínűt is. A Chameleon az érdekes, ahogy az időjárás, és a fényviszonyok változnak, a virágok is úgy változtatják a színüket. Kíváncsi leszek erre.
Ezekhez kiegészítőként vettem hagyományos, nagyvirágú petúniát is.

Összeültetéseket terveztem. Sajnos, teljesen olyan színeket nem kaptam, amilyet elképzeltem, így az elérhetőkből kellett válogatni. (pedig olyan szépen elképzeltem a sárga, világossárga, narancs színösszeállítást) mint pl. ez:

Kép forrása: edenkert.hu

Aztán vettem még egy Balkon aranya (Bidens) nevezetűt is, megtetszett a sok apró sárga virága. Nem ismertem eddig, majd kiderül, mire képes nálunk :-)
Aztán kerestem színes margarétát, de nem találtam, helyette megláttam a Cseppecskevirágot (Osteospermum) Szép lilás színárnyalatokban volt elérhető, de én most maradtam a sárga-bordó vonalon.. Ez a virág szereti a napsütést, nem biztos, hogy nálam, a keleti részen jól fogja érezni magát, de ha mégis, akkor jövőre jöhetnek a színek. Gondoltam, teszek egy próbát.

Ezek után véletlenül megláttam 1 db kis satnyácska margarétát, az egyik árusnál. Megvettem. Kár, hogy nem lett párja, de majd összevariálom valahogy.

Ilyen volt ömlesztve az egész.


Először elrendezgettem, hogy mit hova ültetek, melyik ládába, cserépbe. Nem ment elsőre, kicsit variálni kellett, de aztán minden a helyére került.

A levendulák, és a kis satnya margaréta egy tálba. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőlük.


A Balkon aranya és sárga/narancs színváltós a kis Petúnia ment az egyik balkonládába.


A két hagyományos Petúnia, és egy sárga kis Petúnia pedig egy másikba.


A rózsaszín/sárga Chameleon petúnia egy rózsaszín hagyományossal párosítva a sárga kaspóban. (itt jobban szerettem volna valami másik színt, mert ez a sárga virág sárga kaspóban nem annyira mutat, de hát ez volt adott, most már így marad :-)


A két Cseppecskevirág szintén egy apró virágú Petúniával. Itt utólag láttam, hogy nem érvényesül a bordó virág a narancspiros fal előtt, de ez már így marad. Esetleg majd átrakom valahová, máshová.


És természetesen, maradt még hely a muskátlinak is, 1 vagy 2 balkonládában. Azokat majd jövő héten veszem meg.

A színváltós petúnia pedig tényleg érdekes.
Tegnap még ilyen volt: 
Ma meg ilyen:

A rózsaszín szintén: 
tegnap még ilyen, ma meg inkább sárgásabb.

Majd nyár közepén, vagy végén beszámolok arról, hogy beváltak-e ezek a virágok. Kíváncsi vagyok én is, hogy megmaradnak, és szépek maradnak-e.

Ha pedig mégsem, akkor továbbra is marad csak a  MUSKÁTLI!


Update: Egy darabig szép volt, de aztán a petúniák és a kis virágok kiégtek, csúnyák lettek, ráadásul betetvesedett az egész :-/  (A Levendula és a Margaréta bírta a legtovább.) Úgyhogy jövőre, ha egész nyáron szép virágot akarok, akkor tényleg csak a muskátli.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése