2019. április 13., szombat

Ismét orvosnál... injekció, és ami utána jött...

Sajnos, még mindig nem tökéletes a bokám, pedig minden jel arra mutatott, hogy jó lesz.
Jöttem-mentem, levezettem 2x500 km-t, felmentem egy kilátóhoz, stb.minden baj nélkül. ( persze, az igazsághoz tartozik, hogy az előző posztban említett fájó pontok még megvoltak, és tape-ltem a lábfejemet, úgy, hogy normálisan álljon az ujjam.)
Voltam crossfit edzésen is.
A legutóbbi edzésen volt egy kis futás, meg kis ugrálás is. Én ezekkel óvatosan bánok, de mégis megárthatott valamelyik. Éreztem megint a feszülést és az égő érzést. De másnapra elmúlt. Estére pedig előjött. A napi járkálástól. Kicsit rosszabb lett.
Akkor bejelentkeztem az orvoshoz. De már maszek alapon is 3 hét kellett volna, hogy bejussak. De volt egy lehetőség egy másik orvosnál, aki jóval hamarabb tudott fogadni.
A rendelés előtti nap valahogy jobban siettem, így a fájdalom is erősödött. Persze, reggelre jobb lett.
A rendelés idejére már csak a szokásos kis feszülést éreztem, és persze égett. És kicsit duzzadt volt. Bántotta a cipő is.
Jó lett volna megnézni ultrahanggal, de ezúttal ez kimaradt. Viszont megnézte azt, hogy nincs semmilyen süllyedésem. Ettől eltekintve a lúdtalp torna nem árt, és egy sima talpbetétet is meg lehet próbálni, ami tartja ott a boka alatt a talpat. Lehet, meg is próbálom, ha nem is betétet, de kinetape-t mindenképpen.
Miután nem akartam már mindenféle tüneti kezeléssel húzni az időt, ezért megkíséreltük beinjekciózni. Ami a legvégső megoldás, a mellékhatások miatt.
Én azt mondtam,hogy próbáljuk meg, csak rosszabb ne legyen.
Hát, kellemes nem volt :-) Ahogy belém lett szúrva a tű, a lábujjaim egy kicsit befeszültek, felfelé, pont úgy, mint amikor görcsbe rándul a lábfejem. Utána meg elkezdett zsibbadni az egész. Nagyon rossz volt rálépni.
Kifelé menet már hívtam a páromat, hogy jöjjön értem és a kocsiért, - ha már elhozni nem volt képes - mert én ezzel a zsibbadt lábbal képtelen vagyok vezetni. Vagy vár, míg elmúlik a zsibbadás.
Jött. :-)
Addig üldögéltem a kocsiban, cipőt levettem, és felraktam a lábam. A zsibbadás pedig csak egyre erősödött.
A lakásba már tényleg alig bírtam felmenni. ( kérdezte is a szomszéd, hogy mi történt a lábammal, mondtam hogy elzsibbadt, de nagyon. Nem részleteztem, hogy miért)
Fent pedig már tudtam a jól bevált hokedlivel közlekedni.
Az orvos szerint 1,5-2 óra, amíg a zsibbadás elmúlik. Igen, másoknál. Na de nálam???
Még 3 óra múlva is erősen zsibbadt. Ahogy ráléptem, a talpam közepén, a lábujjak alatt éreztem egy erős dudort. Mintha kislabdára léptem volna. Nem volt ott semmi, csak az érzés.
Emellett nagyon forró volt az egész lábfejem, a talpam, az ujjaim. És zsibbadt rendületlenül. Annyira forró volt, hogy elővettem a jégtömlőt a fagyasztóból, és azzal hűtöttem a lábamat. Kellett is, de jobb lett.
Lassan a zsibbadás is alábbhagyott, de még lefekvéskor mindig éreztem a talp ívemen, érintésre. (Ez 6 órával később volt az injekcióhoz képest)
Reggelre már jobb lett, zsibbadás, forróság semmi, a duzzanat is lement a boka alól. Csak érintésre fájt egy kicsit ez a terület. És azt is meg kell említenem, hogy most először állt rendesen a talpam, és az ujjam, nem volt aszimmetrikus, ha egymás felé fordítottam a talpaimat. Ráadásul nem fájtak a lábfejemen a pontok. ( lásd előző boka bejegyzés itt:/helyzetjelentes-10-boka-megvan-gyogymod.)

Ma bokapihenő van, meg holnap is. Picit néha érzem, hogy ég, meg viszket a talpam, de pihenek, nem erőltetem.
Nagyon remélem, hogy ez az injekció segít, és nem csak átmeneti javulást hoz.
De majd meglátjuk.

KIEGÉSZÍTÉS:
Az injekció után 2 nappal egy nagy csalánkiütéses jellegű, enyhén égő piros folt lett a lábszáram egy részén, a bokám felett. Nem tudom, mi lehetett, mellékhatás, vagy allergia... de pár nap alatt nyomtalanul elmúlt. Lehet valami összetevőt nem szeret a szervezetem, és azért reagáltam ennyire rosszul erre az injekcióra?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése