2008. augusztus 8., péntek

Iskolai cuccok

Nem tudom, van-e itt valakinek még iskolába készülő, leendő elsős gyermeke. Ha igen, akkor tudja, miről van szó.
Az egy dolog, hogy rengeteg cucc kell, rendben van, tanuljon meg az a gyerek rendesen mindent, ehhez pedig segédeszközök kellenek. A szülő megveszi, szépen sorban, ami a listáján van.
Na de a kínálat...
Itt van például a beűkivágó, és a betűmappa. Mondjuk, ebből pont egyféle volt a legnagyobb papír-írószer boltban. Annyi választékkal, hogy kéket, vagy zöldet szeretnénk. A betűkivágó lap magyar gyártmány, címoldalán feltűnő helyen fel van tüntetve, hogy minőség: I. osztály.
Aki nem ismerné, ez egy olyan lap, amire rá van nyomtatva az ABC összes betűje, sorban, és a szülőnek kell kivagdosnia ezeket, hogy minden betű külön legyen. Ebből tudnak majd szavakat kirakni a gyerekek, egy betűsínbe. Már a vágása is eléggé idegölő, babrás elfoglaltság, elég kicsikék lesznek a lapocskák. Még én el is vagyok vele, mert bírom az ilyen szöszmötölős, aprómunkát, de aki nem szereti az ilyet, annak meg tudom érteni az esetleges idegállapotát. Akkor az anyaga. Valami rajzlap vastagságú lapra van nyomtatva, a gyerek kétszer berakja a helyére, és máris összegyűrődik. Pedig ki kellene bírnia legalább néhány hónapot. Ezen a problémán úgy segítettem, hogy lelamináltam a lapot, és azután vágtam ki a betűket. Így legalább nem gyűrődik.
A nyomtatási minőséggel sajnos nem tudtam mit kezdeni. Az egyik rész halovány, épp hogy csak látszik a betű. :-(( Az úgy marad. A másik probléma az elcsúszott nyomtatás. Ugyanis úgy kellene, hogy a lapocska egyik oldalán a kisbetű van, a másik oldalán a nagybetű. Meg is van vonalazva, szépen, csakhogy az egyik oldalon jó 3 mm-es csúszás van a másik oldalhoz képest. Vízszintesen, és függőlegesen is.
Na, és ezt nevezik Magyarországon I. osztályú minőségnek.
A betűmappa még hagyján. Ez az, ami a kis betűlapok tárolására szolgál, műanyag mappa, kis zsebekkel minden betű részére. Ezzel csak annyi bajom van, hogy elég mélyek a tasakok, és ha belecsúszik a betűlap, akkor lehetetlen kivenni kézzel. Talán egy csipeszt mellékelhettek volna hozzá :-) (majd én mellékelek) Emellett az összekötő madzagot annyira rövidre hagyták, hogy lehetetlen masnira kötni, úgyhogy ez valószínűleg sosem lesz bekötve. Az pedig külön érdekesség, hogy az "ly" és az "m" betű között van egy üres tasak, (a sor közepén) nem tudom minek, talán terveznek oda egy betűt a közeljövőben? Az, hogy az "Ű" betű "Ü"-nek látszik a nyomtatás hibája miatt, az már csak a "hal a tortán" :-)) Kell valami rejtély is a gyerekeknek, hagy fejlődjön a problémamegoldó képessége.
Ja, és ez is I. osztályú minőség.
Én úgy tudom, hogy az I. osztályú minőség, az hibátlan, egyébként ott a II. III. IV. oszt. besorolás.
Vagy lehet, hogy amit én elvárok, az már osztályon felüli? Vagy mint a hűtőszekrényeknél az "AA" itt is bevezetik az "1.1" minőséget????

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése