2008. augusztus 21., csütörtök

Még mindig iskolai cuccok

Mondhatom, hogy nagyrészben beszereztem azokat a dolgokat, amit a tanító néni kért, és amiről minden szülő kapott egy listát. Egy dologgal nehezen boldogultam, ez pedig a papíralapú füzetalátét.
Pedig nem egy bonyolult dolog, mégis olyan nehezen beszerezhető.
Az első, (nagy) írószerboltban kapásból mondták, hogy nincs, csak műanyag van. Mondtam, az nem jó, papír kell. Az eladó segítőkész akart lenni, mondta, hogy vegyek egy mappát, és vágjam ki abból a megfelelő méretet, mert anyagában majdnem ugyanaz. Gondoltam, végső megoldásként majd alkalmazom, ha nem kapok sehol, de ha van, inkább készen venném meg.
Második bolt, (még nagyobb), itt nem volt. Volt viszont A/6-os méretben, ami nekünk ugyan kicsi, de legalább megfoghattam, hogy milyen az anyaga. (a papírmappától mindenesetre vastagabb)
Nem adtam fel, 3-ik bolt (régen nagy, ma inkább zsúfolt lakótelepi). Itt sem volt, csak a műanyag. Mondtam, azt nem kérem, papíralapút szeretnék. Eladó fiúka nem engedi el a vevőt. Visszakérdezett: -Miért nem jó a műanyag? Mindenki azt viszi.
Engem különösebben nem érdekel, hogy más mit vesz, persze, ezt nem montdam neki, csak azt, hogy a tanító néni külön kérése volt, hogy ne legyen műanyag. -De miért? (ritka kitartó eladó)
-Azért, mert a papír alapú puhább, és jobb rajta írni egy gyakorlatlan kezű gyereknek, mint a műanyagon, mert azon meg jobban megcsúszik a ceruza.-mondtam.
-Nehogy már így legyen! Dehogy rosszabb a műanyag, nagyon is jó rajta írni, mi is ezt használjuk- kontrázott az eladó, és hogy szavainak nyomatékot adjon, kikapta a számlatömböt a pénztárból, és az orrom alá dugta. Kicsit megviselt volt az alátét, rojtozódott a széle.
Megnéztem, és azt mondtam: -Persze, hogy jó ezen írni, hiszen ez is papíralapú! Na, ilyet adjon nekem, és akkor én leszek az elégedett vevő.
-De ilyenünk nincs, csak az a vékony műanyag.
Már csak az utcán dohogok magamban, akkor meg miért kell annyit akadékoskodni? Feleslegesen rabolni a másik idejét?
De azért sem adom fel, a negyedik bolt (nagyon pici, nagyon zsúfolt) ezeket rendszerint elkerülöm, mert ha egy ember bemegy, kettőnek ki kell jönnie. De most kivételt tettem.
-Van A/5-ös papíralapú füzetalátétük? -kérdeztem. -Nincs, de tudunk adni A/4-est, és ezt kettévágva megkapja a megfelelő méretet.
Megnéztem, megvettem. Rögtön kettőt is. Így most van 4 db füzetalátétünk. Papírból. Mit mondjak, nem volt egy könnyű menet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése