2017. szeptember 21., csütörtök

Lökéshullám terápia tapasztalatok - 1. kezelés

Ott tartottam, hogy bíztam benne, hogy teljesen rendbe jövök az utolsó injekció után, de sajnos ez nem igazán lett így. Nagyon jól bírtam már jönni-menni, biciklizni, úszni, de még mindig ott volt egy fájdalmas kis pont, ami terhelésre némilegg rosszabb lett. Annyi különbséggel, hogy most már nem dudorokat, hanem csak egy dudort éreztem. És hátrafelé megy a fájdalom, a farizomba. Nem olyan durván, mint eddig, de azért fáj. Tehát még mindig vagy egy darab inam, ami nem akar normálisan működni.
Mivel az orvos azt mondta, hogy ha nem javul meg teljesen, akkor próbáljam meg a lökéshullám terápiát.

Be is jelentkeztem, és ma első alkalommal voltam ezen. Mivel ezt a kezelést a TB nem támogatja, ezért kissé zsebbe kellett nyúlni, és majd utólag kiderül, hogy hasznos volt-e vagy sem.

A terápiáról annyit tudtam, amennyit a neten olvastam:

http://sportorvos.hu/sportolok/20130318/mi_is_az_a_lokeshullam-terapia_es_mire_hasznalhato/

http://sportorvos.hu/sportolok/20130404/lokeshullam-terapia_milyen_korkepek_kezelesere_hasznalhato

http://www.cmed.hu/szolgaltatasok/fizikoterapiak/lokeshullam/

Maga a kezelés nem volt kellemetlen, sőt én fájdalmat sem éreztem közben. Picit érzékenyebb volt a beteg terület, és ennyi. Dübögött a gép, és nehéz volt elhinni, hogy hullámokkal lökdös :-) mert pici fájdalomérzetre számítottam, de mivel nem éreztem, kicsit olyan volt, mintha semmit sem csinált volna.

De nyilván csinált valamit, ezt igazolja, hogy kb. 1 órával a kezelés után elkezdtem érezni egy tompa fájdalmat a csípőmnél.

A kezelések 2-3 naponta ismétlődnek, összesen 5 alkalom, és az első után legalább 1 nap pihenő szükséges. És a kezelés vége után is legalább 2-3 hétig kímélni kell, tehát ez azt jelenti, hogy ki van zárva a futás. (és pont jön a Spartan, nem tudom, mit csináljak... úgy tűnik, ismét el kell engednem... :-( de az egészség az első, nem vágom tönkre magam  egy edzés nélküli kemény menettel)

Egyébként a jelenlegi orvosom csodálkozott azon, hogy korábban még nem küldött senki erre a terápiára engem, mivel állítása szerint annál a problémánál, ami nekem van, ez a kezelés jelentős javulást szokott hozni.

Ja, még annyit az első alkalomhoz, hogy ki kellett töltenem egy felelősségi bizonylatot, amin rajta volt, hogy mikor nem ajánlatos ezt a kezelést végezni. Rákérdeztem az egyikre, hogy miért, pontosabban az a pont ellentmondott az orvos utasításának. Erre a nőci megvonta a vállát, és csak annyit mondott, hogy: -hmm, ez saját felelősségre...
Mondom, jó-jó tudom, nyilván azt írom alá, csak éppen érdekelne, hogy mi történik, ha ennek ellenére elkezdjük a kezelést, mivel logikus magyarázatot én nem látok, és ugye az orvos is felülbírálta... erre azt mondja: -saját felelősségre el kell dönteni, hogy vállalja-e...
Mondom, jó, hagyjuk... most vagy én vagyok a hülye, vagy ő, de valahogy nincs értelem a dologban. Aláírtam.
A vicc, hogy azt írtam alá, hogy teljes körű tájékoztatást kaptam....

Hát persze. Ha ez, hogy döntseg saját felelősségre belátásom szerint... akkor igen. Ezt megkaptam :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése