2017. szeptember 1., péntek

Samsung Android 7.0 Nougat vélemény... és a körülmények

Azt mondták az üzletben az eladónak álcázott flegmagyerekek, hogy sehová nem írhatom le a véleményemet erről az új Samsung Android frissítésről, ha nem tetszik, menjek koreába, és ott reklamáljak.

Hát ebben tévedtek, mert itt nyugodtan leírhatom, és ha szerencsém van, el is olvassa valaki. Vagy neki van szerencséje, ha ezek után nem frissíti be. Én sajnos bebuktam... Még az is lehet, hogy valakinek tetszik.
Hát nekem nem.

Sajnos, nem volt annyi eszem, hogy letiltsam a hülye rendszerfrissítéseket, és ha nem frissítem be, akkor csak szekál a hülye telefon, mert állandóan feldobja az értesítést, és törölni nem lehet.

Meg hát gondoltam arra is, hogy csak jobb, ha a legújabb rendszer van fent. De most tévedtem.

Vettem a telefont az 5.0 Lollipop-al, ami teljesen jó volt. Később frissített a 6.0 Marshmallow-ra, ez először fura volt, de végül is jó volt, könnyen megszoktam, szerettem. Meg sem fordult a fejemben, hogy ezek után a 7.0 Nougat-ot meg ennyire utálni fogom.

Azt mondta a flegma hülyegyerek ott a boltban, hogy nem lehet visszacsinálni. Meg kell szokni. Persze, a jót könnyű, de a rosszat???
Meg azt is mondta nekem, kicsit lekezelően, éreztetve a hangsúllyal, hogy biztos benne, hogy jó hülye vagyok hozzá.... amikor mondtam, hogy mit nem tud, amit az előző simán tudott - hogy csak be kell állítani. Na, persze. Hát a kezébe adtam. Állítsa be. Mondom, és mutatom, hogy állítási lehetőség ennyi, és nem vagyok teljesen sötét, akkor sem, ha első látásra ezt nézi ki belőlem. Azt mondta, ez ilyen. És néz rám bambán, hogy egyáltalán miért akarok én olyat beállítani, ami nincs. És akkor küldött Koreába.
Most akkor ki is a hülye?

Nem kicsit ment fel az agyvizem. ha valaki elmúlt 40, a flegma hülyegyerek szerint már ássa el magát? Vagy minek az ilyen véneknek okostelefon?  Na, kábé így éreztem magamat a megnyilvánulás után.

Ja, kezdem az elején. Bemegyek, nem köszön senki. Rám se néz senki. Szemkontaktus nuku. Az egyik épp másik vevőt szolgál ki, tőle nem is vártam semmit. A másik a telefonját nyomkodja, fel sem néz. A harmadik besündörög hátra, nehogy megszólítsa valaki. A negyedik nem néz rám. Én meg köszönök, és azt sem tudom, hogy a 4 közül melyikre nézzek, ők eladók itt, vagy látogatók, vagy mi.... Hátrafordulok, gondoltam, körülnézek addig, amíg méltóztatnak befejezni a fontos tevékenységüket, és méltóztatnak velem foglalkozni... na, ekkor szólított meg az egyik (a nem rám nézős) hogy mit szeretnék. Feltettem a kérdést, ő segítséget kérően ránézett a hátrasündörgősre, aki egy kicsikét visszatért, majd mondta a választ, hogy nem lehet. Hát, mondom, ez nem igazán jó hír... mert ez így nagyon rossz, erre beleokoskodott a telefonnyomkodós, aki addigra betévedt a pult mögé... nézett lesajnálóan, (hogy minek a hülyéknek telefon, ha nem értenek hozzá....) és elérkeztünk a két bekezdéssel korábbi eseményhez, miszerint meg kell szokni.

Miért kell ennyire nem oda való emberkéket alkalmazni egy üzletbe? Beszélni nem tud, semmihez nem ért, akkor minek? Biodíszlet? Hogy meglegyen a létszám?

Na, és akkor a Nougat-ról. Mi nem teszik benne:

Először is, az volt a benyomásom, hogy ezt kizárólag a fiataloknak készítették. Komolyan, mintha 20 éves kor felett már nem vásárolna senki se okostelefont.

Az ikonok kisebbek lettek, és tettek alá egy fehér alapot. Ez fura, talán még megszokható lenne, csak teljesen felesleges, és zavar, hogy minden kisebb lett. A galéria és a naptár ikonja is megváltozott, nekem személy szerint a régi mindkettőből jobban tetszett.

A fenti menüt, ha lehúzom, a régihez képest, vacak, egyvonalas ikonok látszanak, amiről első látásra nem is tudom, mi micsoda. A réginél alá volt írva, ennél nincs. A réginél ki volt írva egy sávban, hogy milyen nevű wifi-hez vagyok kapcsolódva, ennél semmi.


Ha még egyszer lehúzom, akkor megjelennek a feliratok az ikonok alatt (és a wifi neve is) , de annyira apró betűvel, hogy szemüveg nélkül alig látom. Ráadásul ez 2 mozdulat lett, 1 helyett.



(az ide szánt képet már 2-szer rögzítettem, de nem győzöm kivárni, míg feltölti)

Eltűnt az intelligens kezelő, bár biztosan van helyette valami, ezt ennyire még nem néztem át.
(van intelligens kezelő, de most a telefon dönti el, hogy mikor hozza elő. Állandóan kapom a hülye értesítéseket, oda felülre, amit nagyon utálok)

Ezek apró idegesítő dolgok, ami igazán kiakasztott, az a fényképező.

A 6.0 változatban rengeteg beállítási lehetőség volt, nagyon jó kis fényképezőt raktak bele. Ezzel szemben a Nougat kapott egy teljesen lebutított változatot. Persze, tettek bele 4 féle szűrőt. Az nagyon fontos...persze... nincs mindenkinek fotószerkesztője, ha éppen fekete-fehér vagy negatív képet szeretne készíteni.
Az első kamera is kapott szűrőket: bőrszín, keskeny arc, nagy szemek... tipikusan kis hülye szelfipicsáknak való.
Én szeretek úgy kinézni a fényképeimen, hogy megismerjenek... de úgy látszik, ma már ez nem divat.
Ha az első kamerán beállítok valamit, pl. az időzítőt, akkor automatikusan a hátsó kamerára is beállítja azt. Külön-külön csak a képminőséget lehet állítani. Meg az első kamerán van panorámakép, HDR, éjszakai mód és sorozat felvétel. Ezen kívül néhány, professzionálisnak nevezett beállítás, mint pl. fényerősség, fehéregyensúly és ISO érték.

Ráadásul néma csendben fényképez, nekem kellene az az éppen csak hallható pici kattanás, hogy tudjam, hogy elkészült a kép, na az a régivel ellentétben- ebben nincs.
(bár lehet, van valahol egy beállítási lehetőség, csak én még nem találtam meg. Általában a hülye pittyegéseket le szoktam venni némára az alkalmazásoknál, kivétel a fényképezőgép exponálása, ahol épp az idegesít, ha néma)

Ááá, borzasztóan ócska lett az egész.

Lehet, le fogok szokni a telefonos fényképezésről, és újra előveszem a fényképezőgépet. Egyszerűen utálom kézbe venni. És a régi jó Marshmallow-ot már nem kaphatom vissza.

A képernyőfotó is jó hülyén készül. A réginél egyértelműbb volt, itt csak egy kicsikét mozdul meg a kép.

A galéria is teljesen más elrendezést kapott. Meg egy új fület: Történetek. Mi ez, és minek??? Felesleges. Eddig is megvoltam nélküle.
A réginél valahogy a szinkronizálás is hamarabb ment. Fényképezés után szinte rögtön felkerült a Google-ba a kép. Mindegyik. Most meg egyszer rögtön, a második képre meg 5 perce várok...

Telefonnál eltűntek a kedvencek. Illetve kisebbek lettek, és besorolták őket a névjegyzékbe, az A betűsök elé. Na de megint ugyanaz a bajom, szemüveg nélkül eddig jól látható volt, most meg nem. Ja, és eddig vastag virsli ujjakkal is jól rá lehetett koppintani, most ehhez sokkal kevesebb hely áll rendelkezésre. Tehát ismét csak ugyanott vagyunk, mindenki fiatal, vékony, és jó a szeme...
Ráadásul ha korábban a kedvencek közül hívtam valakit, az egy mozdulat volt, most ugyanaz kettő lett. (már ha elsőre eltalálom azt az aprócska bizbasz telefonon hívás ikont)

Egy kalap szar... kár volt ezen dolgozni, és megváltoztatni a jót.
Mit tehetnék: várom nagyon a 8.0-át.
Ettől csak jobb lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése