2010. május 8., szombat

Árnyékolás - nagyon olcsón

A régi ablakunknál redőny, vagy reluxa volt felszerelve. Szegények ócskák voltak, a redőnyök zörögtek, meg el is volt törve a vége, a reluxa meg csak úgy leszakadt. Egyáltalán em állt szándékomban megtartani, ablakcserekor, sőt, örültem, hogy végre nem kell ezekkel kínlódnom.
Mióta a régi ablakkal együtt elvitték a régi reluxát, is, azóta bajban vagyok a napsütéssel. Pontosabban nem a napsütéssel, hanem azzal, hogy hétvégén, amikor nyugodtan aludhatnék, akkor a keleti fekvésű ablakon át éppen a szemembe süt.
Ki kellett találni valamilyen árnyékolást.
1. Új reluxa. A régi ablaknál a két ablaküveg között volt a reluxa felszerelve, az újnál csak egy (pár) üveg van, így ebben az esetben az ablak előtt szabadon csüngne a reluxa. Nem tetszik, zavarna, porozódik, és drága. Kiesett
2. Barkácsáruházakban árult műanyag reluxa. Árban megfelelne, de annyira gagyi műanyag.... ráadásul fel kell fúrni. Az ablakra. SOHA!!! Kiesett.
3. Új redőny. Ez csak simán drága, és emellett nem szeretem a teljes sötétítést. A régi redőnyünk töksötét volt, de az még sötétbarna volt. (újkorában, de a végére inkább világosbarnának mondtam volna) Most fehéreket gyártanak, nem tudom, ez mennyire sötétít. Meg különben is, ha redőnyöznénk, akkor én lehúzható szúnyoghálósat szeretnék, úgyhogy ez még drágább. Kiesett.
4. Sötétítő függyöny. Nem szeretem. Csak poroz, amikor behúzzuk. Megint poroz, amikor kihúzzuk. Ráadásul a mi karnisunk csak egy sínes. Venni kellene hozzá egy plusz sínt. Jó drága. Meg nem is szép, stílusban nem illik a meglévő karnishoz. Na, meg a szép függönyöket is aranyárban mérik. Úgyhogy kiesett.
5. Bambuszroló. Ez talán elmegy. Olcsó. Viszont megnéztem közelről, és elég ritkán van összeszőve. Biztos, hogy a bambusz szárak között nem fog besütni a nap??? Különben meg épp nem volt olyan szín olyan méretben, ami nekünk kellett volna. Kiesett.
6. Barkácsáruházakban árult olcsóbb roló. Ez valami teflonos bevonatú, ha lehúzzuk, tökre besötétít. Azt utálom. Ráadásul ezt is fúrni kellene. De én nem akarok!... Ez is kiesett.
7. Nem felfúrós roló. Ez jónak tűnik. Minden tekintetben. Viszont kissé húzos az ára. Úgyhogy - egyelőre - ez is kiesett.
Na de végül is, hogy oldottam meg az árnyékolást??? Rondán, de a célnak megfelelt. És ami a lényeg, egy fillérembe sem került.
Először is, felkötöttem egy vékony, de erős madzagot a karnis tartórúdjára. (madzag volt itthon) Kész is volt a pótkarnis.
Utána kerestem egy megfelelő méretű anyagot (az is volt itthon, rengeteg elfekvő anyagom van, még a varrós időszakomból) ez lett maga a függöny.
Ezután az anyag szélébe beleszúrkáltam gemkapcsokat. (ez is volt itthon) Ez lett a függönykarika.
Felfűztem a madzagra, és be lehetett húzni. Az átlátszó függöny mögött volt, úgyhogy annyira nem zavarta a szemünket. Különben is, éjszaka nem mindegy??? Úgyis alszunk :-)) Meg reggel is. Nem ébreszt fel a tűző nap.
Aztán majd lesz egyszer normális roló is. Nem felfúrós!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése