2008. szeptember 9., kedd

Sakk és foci

Én eddig azt hittem, hogy egy fiúgyerek vagy a sakkot szereti, vagy a focit. De hogy mindkettő érdekelje....ilyet eddig csak az én drága gyermekemnél láttam.
Végül is, egyik sem annyira újkeletű dolog. A foci már tavaly is téma volt, amikor az oviban meghirdették az ovi-focit, ő mindenképp járni szeretett volna. Amikor a táborról beszélgettünk, kijelentette, hogy ő focitáborba, és úszótáborba megy jövőre. MOst a névnapjára kapott egy igazi bőrfocit, az európa bajnokság mintájával, na azóta éppen csak nem alszik azzal :-)) Azóta minden nap le kell menni vele, még a biciklit is félreteszi, csak a focit had rúgja. Azóta csatakos,itzzadt, koszos... de boldog!
A sakk sem új dolog, pár éve érdekli, mióta megtalálta a nagyapám régi sakkészletét, amin még én is tanultam valamikor réges régen. (Tudok sakkozni, de én annyira nem szeretem. Nem tudom, miért. Gyerekkoromban sokat játszottunk a tesómmal, de akkor sem volt annyira kedvenc, de egynek jó volt.) Szóval, már régebben nyúzott a gyerek, hogy sakkozzak vele. Persze, akkor még nem tudta a lépéseket, sem a felállítást, (se semmit) úgy pedig elég nehéz volt játszani vele. Aztán csak kérdezgetett, meg én is mondtam mindig neki, hogy melyik hol áll, melyik hogy lép. Legutóbb meglepődve láttam, hogy a gyerek hibátlanul felállította a bábukat, mindegyikről tudja, hogy merre lép. (mint kiderült, ez a sakkmánia azért éledt újra, mert az osztályukban van sakk, és mesélte a gyermek, hogy a többiek elővették, és nem jól léptek a figurákkal) Erre ő elővetette itthon, és azóta minden este játszani kell vele. Persze, még nincs türelme végigjátszani, meg sokszor nem látja át a helyzetet, de határozottan fejlődik, egyre és egyre ügyesebb.
Hogy ne kelljen állandóan sakkoznom, találtam a neten egy jó kis oldalt. (www.sakkovi.hu) Most minden nap ezen játszik: (http://abbcenter.com/index.php?t=sakksuli&id=26793&cim=1 ROUTE játék) sokat tanult belőle, de azért a sakkjátszmát nem úszom meg :-))
Minden nap sakk. Illetve sakk és foci :-))
Itt pedig egy rejtvény, sakk edvelőknek, a sakkovi oldaláról:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése