2009. január 6., kedd

Mandulás sütikém

Sütöttem egy fincsi linzert, amihez felhasználtam a darált mandulát is. Ahogy megígértem, mutatok róla egy képet:
süti 
Már elfogyott :-))
Ja, írjam le a receptjét is? Na jó :-) Néha megengedhetem magamnak, hogy egy picit átmenjek gastroblogba. Úgysem sűrűn fordul elő.
Tehát, így készült a mű: 35 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 15 dkg darált mandula, 1 cs vaníliás cukor, 15 dkg ráma, 1 ek. tejföl, 1 tojás sárgája, 1 pici tej. Ezt mindet keverőtálban jól összegyúrtam, (vagyis dagsztóspiráloztam), majd ment a hűtőbe pihizni. Később 3 mm-esre nyújtottam, szaggattam, a tetejét megkentem a kissé felvert tojásfehérjével, és erre szórtam egy kis szeletelt mandulkát, vagy egy kis daráltat + cukrot. 180 fokon sütöttem, talán 15 percig, elég fura volt, mert teljesen hóka volt a tészta, de megsült.
Először olyan rétegesen száraznak tűnt a tésztája, de megkentem fincsi házi sárgabaracklekvárral, és másnapra jól megpuhult. Harmadnapra meg el is fogyott, mert a kölykök két pofára tömték magukba :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése