2018. december 13., csütörtök

Így készült -3- a mozaikos doboz

Hobbi alapanyagok között nézelődve találtam rá erre a peremes dobozkára, amelyet közelebbről megnézve kiderült, hogy 3 db különböző méretű dobozt tartalmaz.


A pereme miatt úgy döntöttem, hogy mozaikkal díszítem.
A szettben található legkisebb dobozt használtam erre a célra.


Először „szárazon” kiraktam rá a mintát, próbálgattam többféle variációt is.
Ragasztáshoz univerzális szerelőragasztót ragasztót használtam, de a hobbiragasztó, vagy akár a sulifix is ugyanúgy megfelel erre a célra. A mozaikszemek felragasztása után szükség van néhány nap száradási időre, ezt kénytelen voltam kivárni.
Száradás után, a biztonság kedvéért még végignéztem, megütögettem minden egyes mozaikszemet, hogy biztosan odaragadtak-e.
Ezután kikevertem a fugát, fehér fugaporból, víz hozzáadásával. Létezik ún. pigmentpor, amivel színezhetjük a fugát, ill. talán kevés akrilfesték is megfelel erre a célra, én most kihagytam ezt a lehetőséget. A fugát tejföl sűrűségűre kell keverni, hogy könnyen tudjunk majd vele dolgozni. Ilyen kis felületen nyugodtan használhatjuk az ujjunkat a fuga résekbe való bedolgozása során, de egy régi bankkártyát is befoghatunk erre a célra. Lényeg, hogy minden sávot nézzünk végig, hogy mindenhova jusson a fugaanyagból. Pár perc száradás után egy jól kinyomott nedves szivaccsal leszedjük a felesleget a felületről. Ezután néhányszor megismételjük a műveletet, a szivacsot minden esetben jól ki kell nyomni. Végül száraz ronggyal kifényesítjük a felületet.
 
Ezzel készen van a mozaikos rész, de még további tennivalók várnak ránk. Ha a fuga megszáradt, akkor maszkolószalaggal körberagasztjuk a mozaikot a doboz pereme mellett. A zárakat, és a zsanérokat leszereljük a dobozról. Erre azért van szükség, hogy festés során össze ne kenjük ezeket.
 
 
Ezután egy színben harmonizáló festékkel befestjük a doboz felületét, és száradás után akár szalvétatechnikával is díszíthetjük, vagy lelakkozzuk. (Egy tipp: A festés során keletkező ecsetnyomokat úgy tüntethetjük el, hogy egy szivacshengerrel végiggurigázzuk a felületet.)
 
Végül visszaszereljük a doboz alkatrészeit, és készen is van a dobozka.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése