2018. december 14., péntek

Így készült -4- a mozaikos edényalátét

Jól jön néha a konyhában egy alaplap, amire nyugodtan rátehetjük a forró edényt, vagy kávéfőzőt. Így jött az ötlet, hogy a mozaikos felület kiválóan használható erre a célra.

Alapként OSB lapot használtam, de ugyanígy használhatunk csempét, vagy padlólapot is.

Mivel a kávéfőző alá szerettem volna egy alátétet készíteni, így ennek megfelelően vágattam egy 10 x 20 cm-es OSB lapot.
Szükségem volt még ragasztóra, fugára, és persze üvegmozaikra is.


2 x 2 cm-es mozaikot használtam, amit hobbiboltban, de egyes csempeboltokban is meg lehet vásárolni.
Először a mintát próbáltam kirakosgatni, nézegettem, melyik összeállítás mutat jobban.


Az OSB laphoz hobbiragasztót használtam, de ugyanúgy megfelel a szerelőragasztó is.

A mozaikot úgy kezdjük el ragasztani, hogy először az első sor első és utolsó darabját tesszük a helyére, majd köztük egyenletesen elosztva jöhet a többi. Egy kicsit túl is lóghat a széleknél mozaik, hogy a fugának is legyen helye. Fuga nélkül is dolgozhatunk, ilyenkor szorosan egymás mellé kell rakni a mozaikkockákat. (ebben az esetben ne nagyon mosogassuk, csak nedves ronggyal töröljök le a felületét, ha használat közben beszennyeződne)
Miután minden kocka a helyére került, hagyjuk száradni a munkadarabunkat. Kb. két nap után vegyük elő ismét, és nézzük meg, hogy minden kocka rendesen a helyére ragadt-e.

Ha minden rendben, jöhet a fugázás. A fugaport tejföl sűrűségűre keverjük, és egyenletesen beledolgozzuk a résbe. Nem fontos hozzá szerszám, ilyen kis felületen az ujjunkkal is dolgozhatunk.

A fuga száradása után egy jól kinyomott nedves szivaccsal töröljük le a felesleget, majd száraz ronggyal fényesítsük ki a felületet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése